Unity 3D TR Forum

Orjinalini görmek için tıklayınız: if else komutu
Şu anda (Arşiv) modunu görüntülemektesiniz. Orjinal Sürümü Görüntüle internal link
merhabalar yaklasık 1 aydır unity öğrenmeye calısıyorum. sonsuz kosu oyunu yapım orneği üzerinden pratik yapmaya calısıyorum.
Linkleri görüntüleyebilmek için Kayıt ol manız veya Giriş yapmanız gerekiyor.Anlayışınız için teşekkürler.! bu arkadasın tutorial serisinden hareket komutunu asagıdakı sekılde verdı;
public class Playercontroller : MonoBehaviour
{
    private CharacterController controller;
    private Vector3 direction;
    public float forwardSpeed;
    private int desiredLane = 1;// 0=sol 1=orta 2=sag hangi yolda gıdecegı
    public float laneDistance = 4;//iki yol arası mesafe
    
    void Start()
    {
        controller = GetComponent<CharacterController>();
    }

    // Update is called once per frame
    void Update()
    {
        direction.z = forwardSpeed;
        if(Input.GetKeyDown(KeyCode.RightArrow))
        {
            desiredLane++;
            if (desiredLane == 3)
                desiredLane = 2;
        }
        if (Input.GetKeyDown(KeyCode.LeftArrow))
        {
            desiredLane--;
            if (desiredLane == -1)
                desiredLane = 0;
        }
       Vector3 targetPosition = transform.position.z * transform.forward + transform.position.y * transform.up;
        if(desiredLane==0)
        {
            targetPosition += Vector3.left * laneDistance;
        }
        else if(desiredLane==2)
        {
            targetPosition += Vector3.right * laneDistance;
        }
        transform.position = targetPosition;
        
    }
    private void FixedUpdate()
    {
        controller.Move(direction * Time.fixedDeltaTime);
    }
}
anlamadıgım sey desiredLane 1 oldugunda neye göre hareket etmiş oluyor yani if else komutunun calısma mantıgı nedir burada mantıgını acıklarsanız cok sevınırım sımdıden teşekkür ederim