Unity 3D TR Forum

Orjinalini görmek için tıklayınız: CameraRaycast
Şu anda (Arşiv) modunu görüntülemektesiniz. Orjinal Sürümü Görüntüle internal link
3d olarak bir oyun denedim kamera karakteri belirli bir yükseklikten takip halinde kodunu falan hallettim ama karakteri mouse ile tıklayarak yürütmek istiyorum bir türlü beceremedim internetten raycast diye birşey gördüm bir nevi bir lazer tutup dokunduğu yüzeye göre işlem yaptırıyormuşuz sonra cameraraycaster dı sanırım birşey daha gördüm ama tam olarak nasıl çalıştı anlayamadım. kameradan mouse ile tıkladığımız noktadan raycast yollayıp karakteri ona göremi yürütüyor nasıl yapıyor anlatabilecek birisi varmı acaba çok sevinirim Smile) beceremedim raycast olayını hiç  Big Grin
Objelerin içinden vs. geçmesini engellemek isteyip bunu yapmak istiyorsan bu video yardımcı olur:
Linkleri görüntüleyebilmek için Kayıt ol manız veya Giriş yapmanız gerekiyor.Anlayışınız için teşekkürler.!

En sade halini çeken bulamadım.

Türkçe kaynak bulamadım (Çok az aradım, uzun süreli arama ile türkçe kaynak bulunur diye düşünüyorum).
(27-03-2018, Saat: 21:05)No_99 Nickli Kullanıcıdan Alıntı: Linkleri görüntüleyebilmek için Kayıt ol manız veya Giriş yapmanız gerekiyor.Anlayışınız için teşekkürler.!Objelerin içinden vs. geçmesini engellemek isteyip bunu yapmak istiyorsan bu video yardımcı olur:
Linkleri görüntüleyebilmek için Kayıt ol manız veya Giriş yapmanız gerekiyor.Anlayışınız için teşekkürler.!

En sade halini çeken bulamadım.

Türkçe kaynak bulamadım (Çok az aradım, uzun süreli arama ile türkçe kaynak bulunur diye düşünüyorum).

teşekkürler birazdan inceleyeceğim.
Kod:
        if (Input.GetMouseButtonDown (0)) {
            RaycastHit hit;  //atılan ışından geri bilgi almak için
            Ray ray = Camera.main.ScreenPointToRay (Input.mousePosition); //ekranda tıklalan koordinata ışın at

            if (Physics.Raycast (ray, out hit, 1000)) {  //tıklanan 1000 birim uzağa bak

                if (hit.collider.tag == "Player") { //eğer tag'i Player ise aşağıdakileri yaptır
                    
                    Player.transform.position = new Vector3 (hit.collider.transform.position.x, y, z bla bla);
                    hit.collider.GetComponent<Renderer>().material.color = new Color (1,0,0,0.5f);
                }
            }
                }


Birkaç tane örnek sana Smile