07-04-2018, Saat: 18:58
Arkadaşlar merhaba aranıza yeni katıldım ve bir sorunum var. Bir oyun yapıyorum. Oyunda puana göre nesnelerin hareket hızına müdahele edeceğim. Şimdi gelelim sorunuma. Başka scriptte bulunan int bir değişkene erişim sağlamam gerekiyor. Bunu yaptım. Şu şekilde;
Elimde 2 adet script var. Biri topKontrol diğeri ise bucket. Bucket scripti içerisinde bulunan int sayac değişkenine eriştim. Şu şekilde;
private bucket puanSistemi;
public GameObject kutu;
void Update()
{
puanSistemi = kutu.GetComponent<bucket>();
Debug.Log(puanSistemi.sayac);
if (puanSistemi.sayac >= 0)
{
transform.position += transform.right * Time.deltaTime * hiz;
}
if (puanSistemi.sayac >= 10)
{
hiz += 5f;
transform.position += transform.right * Time.deltaTime * hiz;
}
}
Az çok ne olduğunu anlamışsınızdır. Bucket scripti içerisinde ki int sayac değişkeni arttıkça, bende nesnenin hareket hızını arttırmaya çalışıyorum. Fakat işe yaramıyor. Yani HİÇBİR sorun gözükmüyor. Kodlama hatası vs. Oluşturduğum algoritma da bir sıkıntı var o aşikar. Diğer scriptte ki sayac değişkenim artış gösterdiğinde bu script üzerinde ne olursa olsun veri hep sıfır. Ekrana Debug.Log olarak yazdırıp verinin değişip değişmediğine de bakayım dedim. Sayac bucket scripti içerisinde artıyor ama topKontrol scripti içerisinde hep sıfır. Lütfen yardımcı olun hala çözemedim. Şunu çözsem oyunla ilgili büyük bir kısmı atlayacağım.
Elimde 2 adet script var. Biri topKontrol diğeri ise bucket. Bucket scripti içerisinde bulunan int sayac değişkenine eriştim. Şu şekilde;
private bucket puanSistemi;
public GameObject kutu;
void Update()
{
puanSistemi = kutu.GetComponent<bucket>();
Debug.Log(puanSistemi.sayac);
if (puanSistemi.sayac >= 0)
{
transform.position += transform.right * Time.deltaTime * hiz;
}
if (puanSistemi.sayac >= 10)
{
hiz += 5f;
transform.position += transform.right * Time.deltaTime * hiz;
}
}
Az çok ne olduğunu anlamışsınızdır. Bucket scripti içerisinde ki int sayac değişkeni arttıkça, bende nesnenin hareket hızını arttırmaya çalışıyorum. Fakat işe yaramıyor. Yani HİÇBİR sorun gözükmüyor. Kodlama hatası vs. Oluşturduğum algoritma da bir sıkıntı var o aşikar. Diğer scriptte ki sayac değişkenim artış gösterdiğinde bu script üzerinde ne olursa olsun veri hep sıfır. Ekrana Debug.Log olarak yazdırıp verinin değişip değişmediğine de bakayım dedim. Sayac bucket scripti içerisinde artıyor ama topKontrol scripti içerisinde hep sıfır. Lütfen yardımcı olun hala çözemedim. Şunu çözsem oyunla ilgili büyük bir kısmı atlayacağım.