Merhabalar. Elimde 2 adet float değişken var.(flaot a = 1f,b=5f

Bu 2 değişkeni time.deltaTime ile arttırıyorum. Yapmak istediğim şey : 2 saniyede a=3;b=10 değerine arttırarak getirmek.Yani 2 farklı değişkeni aynı saniyede farklı değerlere arttırak getirmek.Bunu nasıl yapabilirim?
Şimdi sana bir fikir sunacağım ama tam olarak istediğin şey mi bilmiyorum. Umarım işine yarar. Hatam olursa affola çok iyi değilim amacım yardımcı olmak.
Kod:
using System.Collections;
using System.Collections.Generic;
using UnityEngine;
public class time : MonoBehaviour {
float zaman; // Zamanı aktaracağımız değişken.
float a = 1f;
float b = 5f;
void Update () {
zaman += Time.deltaTime; // Zamanı bir değişkene aktardık ki kontrol edelim.
if(zaman >= 2f) // Zaman eğer ki 2F olursa, bu işlemleri yapsın.
{
a = 3f;
b = 10f;
}
}
}
(15-04-2018, Saat: 21:05)menesekinci Nickli Kullanıcıdan Alıntı: Linkleri görüntüleyebilmek için Kayıt ol manız veya Giriş yapmanız gerekiyor.Anlayışınız için teşekkürler.!Şimdi sana bir fikir sunacağım ama tam olarak istediğin şey mi bilmiyorum. Umarım işine yarar. Hatam olursa affola çok iyi değilim amacım yardımcı olmak.
Kod:
using System.Collections;
using System.Collections.Generic;
using UnityEngine;
public class time : MonoBehaviour {
float zaman; // Zamanı aktaracağımız değişken.
float a = 1f;
float b = 5f;
void Update () {
zaman += Time.deltaTime; // Zamanı bir değişkene aktardık ki kontrol edelim.
if(zaman >= 2f) // Zaman eğer ki 2F olursa, bu işlemleri yapsın.
{
a = 3f;
b = 10f;
}
}
}
Maalesef sorunumu yanlış anlamışsınız. a ve b değerlerine direk değer atamak amacım değil. Amacım a ve b değişkenlerini sizin zaman değişkene yaptığınız gibi Time.deltaTime ile arttırmak istiyorum. Bu değerler 2 sn için artacak ve artış miktarı da soru da yazıyor.Yorumunuz için yine de teşekkürler.
time.deltaTime sabit bir şey oyun başladığı anda artıcaktır her şeyden bağımsız olarak şu şekilde yapabilirsin.
Kod:
if(time.deltaTime == 2)
{
Gerekli işlemleri yap vs.
}
bu şekilde aynı saniyede arttırabilirsin tabi burada orada ki 2 yerine bir Temp değer koyup belli aralıklarlada bunu yapabilirsin.
(19-04-2018, Saat: 05:02)TheTudors Nickli Kullanıcıdan Alıntı: Linkleri görüntüleyebilmek için Kayıt ol manız veya Giriş yapmanız gerekiyor.Anlayışınız için teşekkürler.!time.deltaTime sabit bir şey oyun başladığı anda artıcaktır her şeyden bağımsız olarak şu şekilde yapabilirsin.
Kod:
if(time.deltaTime == 2)
{
Gerekli işlemleri yap vs.
}
bu şekilde aynı saniyede arttırabilirsin tabi burada orada ki 2 yerine bir Temp değer koyup belli aralıklarlada bunu yapabilirsin.
Merhabalar. Maalesef sizde yapmak istediğimi tam olarak anlamamışsınız veya ben tam olarak anlatamadım.
(19-04-2018, Saat: 15:38)Scofailed Nickli Kullanıcıdan Alıntı: Linkleri görüntüleyebilmek için Kayıt ol manız veya Giriş yapmanız gerekiyor.Anlayışınız için teşekkürler.! (19-04-2018, Saat: 05:02)TheTudors Nickli Kullanıcıdan Alıntı: Linkleri görüntüleyebilmek için Kayıt ol manız veya Giriş yapmanız gerekiyor.Anlayışınız için teşekkürler.!time.deltaTime sabit bir şey oyun başladığı anda artıcaktır her şeyden bağımsız olarak şu şekilde yapabilirsin.
Kod:
if(time.deltaTime == 2)
{
Gerekli işlemleri yap vs.
}
bu şekilde aynı saniyede arttırabilirsin tabi burada orada ki 2 yerine bir Temp değer koyup belli aralıklarlada bunu yapabilirsin.
Merhabalar. Maalesef sizde yapmak istediğimi tam olarak anlamamışsınız veya ben tam olarak anlatamadım.
Demek istediğini anladım fakat sorunda biraz mantık hatası var yani şöyle açıklayayım 1'i 3 5',de 10 'a getirmek istiyorsun 3K 'ya 2K bir oran söz konusu bunu sabit zamana bağlı artan bir değişkenle yapman pek mümkün değil ancak benim dediğim yol ile yapabilirsin. ikisininde artış oranları farklı yani demeye çalıştığım şey . yada diğer bu yok ile şu şekilde yapabilirsin 1'den 3' 2 saniyede 1.5 bir artış oranı ile ulaşabilirsin misal bunu tabi saniyeyi böldükçe daha küçültebilirsin . 5'den 10'da 1 saniyede 2.5 artış oranı ile ulaşabilirsin bu sayede bu artış oranları ile aynı zamanda istediğin değere ulaştırabilirsin.
(19-04-2018, Saat: 17:30)TheTudors Nickli Kullanıcıdan Alıntı: Linkleri görüntüleyebilmek için Kayıt ol manız veya Giriş yapmanız gerekiyor.Anlayışınız için teşekkürler.! (19-04-2018, Saat: 15:38)Scofailed Nickli Kullanıcıdan Alıntı: Linkleri görüntüleyebilmek için Kayıt ol manız veya Giriş yapmanız gerekiyor.Anlayışınız için teşekkürler.!Merhabalar. Maalesef sizde yapmak istediğimi tam olarak anlamamışsınız veya ben tam olarak anlatamadım.
Demek istediğini anladım fakat sorunda biraz mantık hatası var yani şöyle açıklayayım 1'i 3 5',de 10 'a getirmek istiyorsun 3K 'ya 2K bir oran söz konusu bunu sabit zamana bağlı artan bir değişkenle yapman pek mümkün değil ancak benim dediğim yol ile yapabilirsin. ikisininde artış oranları farklı yani demeye çalıştığım şey . yada diğer bu yok ile şu şekilde yapabilirsin 1'den 3' 2 saniyede 1.5 bir artış oranı ile ulaşabilirsin misal bunu tabi saniyeyi böldükçe daha küçültebilirsin . 5'den 10'da 1 saniyede 2.5 artış oranı ile ulaşabilirsin bu sayede bu artış oranları ile aynı zamanda istediğin değere ulaştırabilirsin.
Sizin de söylediğiniz gibi eşit olmayan oranlarda bir artma istiyorum. Bu 2'ye 3 olur veya başka oranlar olabilir. Bunu yapmak için kendim orana göre bir katsayı belirleyip yapabilirim. Fakat Unity'nin kendi sisteminde acaba benim yapacağım artış gibi bir sistemi vardır diyerekten böyle bir soru sordum. Söylediğiniz yöntemler yapılabilir yöntemler. Cevabınız için teşekkürler.