05-05-2017, Saat: 21:19
GetComponent Kullanımı
Unity'de objelerin özelliklerini gördüğümüz inspector kısmı vardır. Bu kısımda bulunanlara component ( bileşen ) adı verilmektedir. Her bileşenin bulunduğu obje üzerinde bir etki veyahut davranış verme özelliği bulunur.

GetComponent fonksiyondur ve script için bileşen seçilmesini sağlamaktadır.
Kod:
Yukarıdaki kullanımda scriptin bulunduğu obje için varolan bir animatörü , bir değişkene atayıp sonrasında animatörde bulunan bir koşul - bool değerini aldık.Eğer ki scriptin eklendiği objede animatör yoksa şöyle bir hata alınacaktır.

Bunun dışında Generic Methods dediğimiz fonksiyon olduğu için şu şekilde yazılabilir ;
Unity'de objelerin özelliklerini gördüğümüz inspector kısmı vardır. Bu kısımda bulunanlara component ( bileşen ) adı verilmektedir. Her bileşenin bulunduğu obje üzerinde bir etki veyahut davranış verme özelliği bulunur.

GetComponent fonksiyondur ve script için bileşen seçilmesini sağlamaktadır.
Kod:
Kod:
using System.Collections;
using System.Collections.Generic;
using UnityEngine;
public class deneme : MonoBehaviour {
// Her görüntüde veya pencerede çağrılır.
void Update () {
Animator birAnimator = GetComponent(Animator); // Normal bir kullanım
bool kosulDeger = birAnimator.GetBool("koş");
}
}
Yukarıdaki kullanımda scriptin bulunduğu obje için varolan bir animatörü , bir değişkene atayıp sonrasında animatörde bulunan bir koşul - bool değerini aldık.Eğer ki scriptin eklendiği objede animatör yoksa şöyle bir hata alınacaktır.

Bunun dışında Generic Methods dediğimiz fonksiyon olduğu için şu şekilde yazılabilir ;
Kod:
using System.Collections;
using System.Collections.Generic;
using UnityEngine;
public class deneme : MonoBehaviour {
// Her görüntüde veya pencerede çağrılır.
void Update () {
Animator birAnimator = GetComponent<Animator>();
bool kosulDeger = birAnimator.GetBool("koş");
}
}