Unity 3D TR Forum

Orjinalini görmek için tıklayınız: GameObject için GetComponent Kullanımı
Şu anda (Arşiv) modunu görüntülemektesiniz. Orjinal Sürümü Görüntüle internal link
GetComponent Kullanımı 


Unity'de objelerin özelliklerini gördüğümüz inspector kısmı vardır. Bu kısımda bulunanlara component ( bileşen ) adı verilmektedir. Her bileşenin bulunduğu obje üzerinde bir etki veyahut davranış verme özelliği bulunur.

resim


GetComponent fonksiyondur ve script için bileşen seçilmesini sağlamaktadır.

Kod:
Kod:
using System.Collections;
using System.Collections.Generic;
using UnityEngine;

public class deneme : MonoBehaviour {

// Her görüntüde veya pencerede çağrılır.
    void Update () {

        Animator birAnimator = GetComponent(Animator); // Normal bir kullanım
        bool kosulDeger = birAnimator.GetBool("koş");
     
}
}


Yukarıdaki kullanımda scriptin bulunduğu obje için varolan bir animatörü , bir değişkene atayıp sonrasında animatörde bulunan bir koşul - bool değerini aldık.Eğer ki scriptin eklendiği objede animatör yoksa şöyle bir hata alınacaktır.


resim

Bunun dışında Generic Methods dediğimiz fonksiyon olduğu için şu şekilde yazılabilir ;



Kod:
using System.Collections;
using System.Collections.Generic;
using UnityEngine;

public class deneme : MonoBehaviour {

// Her görüntüde veya pencerede çağrılır.
   void Update () {

       Animator birAnimator = GetComponent<Animator>();  
       bool kosulDeger = birAnimator.GetBool("koş");
   
}
}