Unity 3D TR Forum

Orjinalini görmek için tıklayınız: Market sistemi Yapmak
Şu anda (Arşiv) modunu görüntülemektesiniz. Orjinal Sürümü Görüntüle internal link
Merhaba arkadaşlar market sistemi kurmak istiyoruz fakat oyun fps cs:go gibi bir oyun değil 3D otographic platformer oyunu. Bu oyunda Sadece platformdan topladığımız paralarla marketten karakter topun rengini değiştirmek istiyoruz. (Gold toplama tamam fakat markette nasıl kullanacağız onu belirtirseniz sevinirim) Şimdidien teşekkürler. Smile
Selam, sorunuzu tam anlayamadım ama anladığım kadarıyla cevap vereyim.

Başka bir sahnede farklı renkte topları belirlediğiniz bir gold miktarı karşılığında almalarını sağlayabilirsiniz.

Örneğin:
sarı top: 50 gold
yeşil top: 100 gold
gibi

Bu kısmın kodlanmasını mı sordunuz onu anlayamadım.
(17-12-2019, Saat: 23:17)mtat0640 Nickli Kullanıcıdan Alıntı: Linkleri görüntüleyebilmek için Kayıt ol manız veya Giriş yapmanız gerekiyor.Anlayışınız için teşekkürler.!Selam, sorunuzu tam anlayamadım ama anladığım kadarıyla cevap vereyim.

Başka bir sahnede farklı renkte topları belirlediğiniz bir gold miktarı karşılığında almalarını sağlayabilirsiniz.

Örneğin:
sarı top: 50 gold
yeşil top: 100 gold
gibi

Bu kısmın kodlanmasını mı sordunuz onu anlayamadım.
Kodlamasını sormuştum kodların mantığını öğrenip yazdım Smile , şimdi 2 sorunum var ; 1-objeyi butonla alıyorum,sahneye geliyor renkli top fakat sahneyi yeniden başlattığımda aldığını tanımlamıyorsıfırdan para vb istiyor.

2.Sorun da Oyun içindeki goldları marketteki parayla bağlayamıyorum yani gold topladıkça market parasına eklemiyor bu parayı cihazda kalıcı eklemesini istiyorum. Playerperfsi çok detaylı bilmiyorum yeni başlayanlardanım Smile
iki durum içinde PlayerPrefs kullanılabilir. Toplam gold sayısını PlayerPrefs.SetInt("ToplamGold",miktar);  şeklinde kaydedin. Daha sonra gerekli
script lerin Awake yada Start fonksiyonunda bu değeri PlayerPrefs.GetInt("ToplamGold"); ile çekip kullanabilirsiniz.

Satın alınan ürün içinde aynı şeyi yapacaksınız. Mesela Kırmızı top satın aldıysa. PlayerPrefs.SetInt("KirmiziTop",1); şeklinde kaydedebilirsiniz.
Kontrol ederken yine Awake yada Start ta

if(PlayerPrefs.GetInt("KirmiziTop")==1) { satın alındı} else {satın alınmadı}