30-03-2020, Saat: 17:19
Merhabalar,
NullReferenceObjects uyarıları ile ilgili internette birçok açıklama ve bilgi var ancak ben nedense bu durumu çözemedim.
GameObject'lerimi public olarak tanımladım, ve Scene'deki ilgili nesneleri Inspector paneline sürükle bırak ile birlikte bıraktım.
Aşağıda scalescript içinde bulunan değişkenler ve start fonksiyonu mevcuttur.
Burası da NullReferenceException uyarısını veren fonksiyonlarım:
Sahnedeki nesnelerim:

QuadVideo5 e ait Inspector ve ScaleScript değişkenleri. Aslında burada birşey fark ediyorum. Uygulama başladıktan sanki TargetFing() fonksiyonu çalışır çalışmaz Button_Down içerisine sürükle bırak yaptığım obje kayboluyor ve orada
Fonksiyon çalışmadan önce

Fonksiyon Çalıştıktan sonra: Gördüğünüz gibi Game Obje Boş...
[attachment=80]
This is Error:

Bu durumu nasıl düzeltebilirim.
Teşekkür ederim.
Bu arada birşey fark ettim. Uygulama başladıktan sanki TargetFing() fonksiyonu çalışır çalışmaz Button_Down içerisine sürükle bırak yaptığım obje kayboluyor ve orada
Fonksiyon çalışmadan öncesi

Fonksiyon Çalıştıktan sonra: Gördüğünüz gibi Game Obje Boş…

NullReferenceObjects uyarıları ile ilgili internette birçok açıklama ve bilgi var ancak ben nedense bu durumu çözemedim.
GameObject'lerimi public olarak tanımladım, ve Scene'deki ilgili nesneleri Inspector paneline sürükle bırak ile birlikte bıraktım.
Aşağıda scalescript içinde bulunan değişkenler ve start fonksiyonu mevcuttur.
Kod:
public class scalescript : MonoBehaviour
{
public int Kontrol;
public float AnlikBoyutx, AnlikBoyuty, IstenenBoyutx, IstenenBoyuty;
public Vector3 vector;
public Vector3 Istenenvector;
public GameObject nesne;
public int ZoomSpeed;
public GameObject Buton_Play;
public GameObject ButtonDown;
public GameObject ButtonUp;
public GameObject Canvas_Buton;
// Start is called before the first frame update
void Start()
{
ZoomSpeed = 20;
Kontrol = 3;
Canvas_Buton = GameObject.Find("CanvasButon");
ButtonDown = GameObject.Find("Button_Down");
ButtonUp = GameObject.Find("Button_Up");
Buton_Play = GameObject.Find("PlayButonu");
nesne = GameObject.Find("Quad_Video5");
vector = nesne.GetComponent<Transform>().localScale;
}
Burası da NullReferenceException uyarısını veren fonksiyonlarım:
Kod:
public void TargetLost()
{
ButtonUp.gameObject.SetActive(false); //Sorunsuz çalışıyor
ButtonDown.gameObject.SetActive(false); //NullReferenceException uyarısı veriyor
nesne.transform.localScale = vector; //Sorunsuz çalışıyor
GameObject.Find("Quad_Video5").gameObject.GetComponent<VideoPlayer>().Stop(); //Sorunsuz çalışıyor
}
public void TargetFind()
{
Buton_Play.gameObject.SetActive(true); //Sorunsuz çalışıyor
ButtonUp.gameObject.SetActive(true); ///NullReferenceException uyarısı veriyor
}
Sahnedeki nesnelerim:
QuadVideo5 e ait Inspector ve ScaleScript değişkenleri. Aslında burada birşey fark ediyorum. Uygulama başladıktan sanki TargetFing() fonksiyonu çalışır çalışmaz Button_Down içerisine sürükle bırak yaptığım obje kayboluyor ve orada
Fonksiyon çalışmadan önce
Fonksiyon Çalıştıktan sonra: Gördüğünüz gibi Game Obje Boş...
[attachment=80]
This is Error:
Bu durumu nasıl düzeltebilirim.
Teşekkür ederim.
Bu arada birşey fark ettim. Uygulama başladıktan sanki TargetFing() fonksiyonu çalışır çalışmaz Button_Down içerisine sürükle bırak yaptığım obje kayboluyor ve orada
Fonksiyon çalışmadan öncesi
Fonksiyon Çalıştıktan sonra: Gördüğünüz gibi Game Obje Boş…