Unity 3D TR Forum

Orjinalini görmek için tıklayınız: Basit İşlemler İle İlgili Birkaç SOru
Şu anda (Arşiv) modunu görüntülemektesiniz. Orjinal Sürümü Görüntüle internal link
Merhaba , 
Bazı konuları sormak istiyorum; 

2d bir oyun alanına ; 

1-resource klasöründen random bir objeyi yaratmasını istiyorum.
2-Resource da yer alan objelere birden çok tag tanımlamak istiyorum  (örn erkek,siyahsacli,türk)
3- 1. adımı ikinci bir obje için istiyorum
4- iki objenin ortak tagleri varsa önermemim true olmasını istiyorum. 

Aslında iki objeyi çoklu tag altında sınıflandırıp, kendi tagleri arasından da kontrol etmesini ve taglerden en az biri eşleşiyorsa bool un true olmasını istiyorum. 

Anlatırken kulağa kolay geliyor ama ben bunu yapabilecek bir kaynak bulamadım. 

Yardım etmek isteyen herkese sonsuz teşekkür ederim
Selam, bildiğim kadarıyla bir objenin yalnızca bir tane tag'i olabilir.

Bunun yerine bahsettiğiniz özellikleri barındıran bir sınıf yazabilirsiniz.

Örneğin:

public class Karakter()
{
    public string cinsiyet;
    public string sacRengi;
    public string Ulkesi;
}

Sonra bu class'ı karaktere komponent olarak eklersiniz.

Karakterleri prefab yapın.

Sonra onları bir public List<GameObject> karakterler; ile referanslayın. Bu bir KarakterManager script i olabilir

sonra random için şöyle olabilir:

int randomKarakter=Random.Range(0,karakterler.Count-1);
GameObject yeniKarakter=Instantiate(karakterler[randomKarakter],new Linkleri görüntüleyebilmek için Kayıt ol manız veya Giriş yapmanız gerekiyor.Anlayışınız için teşekkürler.!(0, 0, 0), Linkleri görüntüleyebilmek için Kayıt ol manız veya Giriş yapmanız gerekiyor.Anlayışınız için teşekkürler.!);

Sonra tagleri kıyaslamak yerine Karakter class'ındaki özellikleri kıyaslayabilirsiniz:

if(yeniKarakter.GetComponent<Karakter>().cinsiyet==ilkKarakter.GetComponent<Karakter>().cinsiyet)
     {Debug.Log("Cİnsiyetler Aynı");}