Unity 3D TR Forum

Orjinalini görmek için tıklayınız: Photon 2 ile Yapay zekanın Hareket etmemesi
Şu anda (Arşiv) modunu görüntülemektesiniz. Orjinal Sürümü Görüntüle internal link
Kod:
using System.Collections;
using System.Collections.Generic;
using UnityEngine;
using Photon.Pun;
using Photon.Realtime;
public class EnemyAI_Multi : MonoBehaviourPunCallbacks
{
   public float speed;
   private Transform moveSpots = null;
   private int randomSpot;
   private float waitTime;
   public float startWaitTime;
   public float direction;
   private EnemySpawner enemySpawner;
   private GameHandler gameHandler;
   public bool isScriptActive = true;
   private AudioSource audioSource;
   public float minX, maxX, minY, maxY;
   private PhotonView pW;
   

   private void Awake()
   {
       pW = GetComponent<PhotonView>();
       audioSource = GetComponent<AudioSource>();
       gameObject.GetComponent<EnemyAI_Multi>().enabled = true;
       enemySpawner = GameObject.Find("SpawnEnemy").GetComponent<EnemySpawner>();
       gameHandler = GameObject.Find("GameHandler").GetComponent<GameHandler>();
   }
   void Start()
   {

       waitTime = startWaitTime;
       pW.RPC("setPosition", RpcTarget.AllBuffered);
   }

   
   void Update()
   {

       pW.RPC("moveEnemy", RpcTarget.AllBuffered);
   

     
   }

   private void Flip(float direction)
   {
       Vector3 scale = transform.localScale;
       scale.x = direction;
       transform.localScale = scale;

   }

   
   private void OnCollisionEnter2D(Collision2D collision)
   {
       if (isScriptActive)
       {
           if (collision.gameObject.tag == "EnemyFish")
           {
               pW.RPC("setPosition", RpcTarget.AllBuffered);


           }
       }
   

       

       if (collision.gameObject.tag == ("FishPlayer") && transform.localScale.z < collision.gameObject.transform.localScale.z)
       {
           isScriptActive = false;
           
           audioSource.Play();
           gameObject.GetComponent<SpriteRenderer>().enabled = false;
           gameObject.GetComponent<Rigidbody2D>().gravityScale = 0.1f;
           gameObject.GetComponent<Animator>().enabled = false;
           gameObject.GetComponent<BoxCollider2D>().enabled = false;
           gameHandler.fishCounter += 1;
           enemySpawner.fishCount -= 1;
           Destroy(gameObject, 1f);

       }

   }
   private void OnCollisionStay2D(Collision2D collision)
   {
       if (isScriptActive)
       {
           if (collision.gameObject.tag == "EnemyFish")
           {
               pW.RPC("setPosition", RpcTarget.AllBuffered);


           }

           if (collision.gameObject.tag == "MapBorders")
           {
               pW.RPC("setPosition", RpcTarget.AllBuffered);

           }
       }

   }

   [PunRPC]
   private void moveEnemy()
   {

       if (isScriptActive)
       {
           pW.RPC("Move", RpcTarget.AllBuffered);


           if (Vector2.Distance(transform.position, moveSpots.position) < 0.2f)
           {
               if (waitTime <= 0)
               {
                   pW.RPC("setPosition", RpcTarget.AllBuffered);
                   waitTime = startWaitTime;
               }
               else
               {
                   waitTime -= Time.deltaTime;
               }
           }
           if (moveSpots.position.x < transform.position.x)
           {
               Flip(direction);

           }
           else if (moveSpots.position.x > transform.position.x)
           {

               Flip(-direction);
           }
       }

   }

   [PunRPC]
   private void setPosition()
   {
       moveSpots.position = new Vector2(Random.Range(minX, maxX), Random.Range(minY, maxY));
   }

   [PunRPC]
   private void Move()
   {

       transform.position = Vector2.MoveTowards(transform.position, moveSpots.position, speed * Time.deltaTime);

   }





}

Arkadaşlar Öncelikle Merhaba, Düşman yapay zekam bu şekilde yapmış olduğum 2D map de bu şekilde rastgele geziniyor. Ancak bunu photona uyarladığım zaman hiçbiri hareket etmiyor photonda yeniyim sorunun nerde olduğunu anlayamadım yardımcı olursanız çok sevinirim.
Kod:
 if (collision.gameObject.tag == ("FishPlayer") && transform.localScale.z < collision.gameObject.transform.localScale.z)
       {
           isScriptActive = false;

Bu kısım hareketi engelliyor olabilir. Bu kısmı kaldırıp bir test edebilirsiniz
denedim ancak fark eden bir şey yok zaten bu If durumu gerçekleştiği zaman yapay zeka da ölmüş oluyor. Cevabınız için teşekkür ederim.
Kod:
if(PhotonNetwork.IsMasterClient)
pW.RPC("moveEnemy", RpcTarget.AllBuffered);

Emin değilim ama oyundaki herkesin bu kodu çalıştırması belki sorun oluyordur. Yukarıdaki kodu ekleyerek düşman hareketini masterclient'ın yönetmesi sağlanabilir.
Maalesef, çok saçma ama olmuyor maalesef anlayamadım ben de photondan başka alternatif tercih etmek olur en iyisi, teşekkürler cevabınız için.
Düşman hareketini RPC ile aktarmayın. Düşman için bir prefab oluşturun. Photon view komponentini düşman prefaba ekleyin. Düşmanları PhotonNetwork.Instantiate  ile oluşturun. Photon view komponenti zaten onun hareketlerini senkronize edecektir.