Unity 3D TR Forum

Orjinalini görmek için tıklayınız: ParticleSystem ile ilgili bir soru (C# script)
Şu anda (Arşiv) modunu görüntülemektesiniz. Orjinal Sürümü Görüntüle internal link
Selamun aleyküm. Öncelikle kolay gelsin herkese, oyunumun demo versiyonu bitmek üzere (Mobil bir oyun) ve bitince arkadaşlarıma dağıtıp fikirlerini alıcam. Sadece sesleri kaldı, 2 boyutlu bir oyun ve patlamayı particleSystem ile yaptım. Patlama ses efektini buldum ancak bunu nasıl particleSystem her particle oluşturduğunda oynatacağımı bulamadım. Biraz araştırma ile particleEmitter.emit diye bir kod buldum ancak unity'nin güncel versiyonunda bu kod kullanılmıyor, Scripting API'sinde bile bu kod kullanılmıyor diyor :/. Bunu nasıl halledebilirim?

Not: rate değeri maxparticle değeri ile aynı. Yani maxparticle değeri ile yapmayı denedim ancak bir süre sonra maxparticle değeri sabit kalıyor o yüzden de ses oynamamaya başlıyor :/
max particleyi yükselterek sorunu çözebilirsin. Rateyide ona göre oranlayı ver olsun bitsin :Smile Şaka bi yana oynatmak istediğin ses tam olarak ney ve nasıl bir efeck yapyorsun acarsan konuyu yardım edebılırım belki
2 boyutlu 16bit sandbox bilim-kurgu oyunu yapıyorum. Bir uzay gemisi var ve düşman gemiler de var, düşman geminin canı bitince particle system devreye giriyor ve sprite sheet ile patlama efekti devreye sokuluyor, yani particle salınıyor. Particle her salındığında benim telifsiz bulduğum bir patlama ses efekti var, onun oynatılmasını istiyorum. Hani 16bit oyunlarda patlamada olan ses var ya, onun gibi işte. Anlatamadıysam özür dilerim ama daha detaylı nasıl anlatırım bilmiyorum :/

rate değerini 7'den 6.5'a düşürdüm, böylece int ile sesleri oynatabiliyorum artık Smile.
Konu kilit
Biraz araştırma yaptım dediğin şey unitynin eski sistemin kolayca yapıalbilen birşeymiş ancak yeni ssitemde bunu dolaylı olarak yapmak zorundayız. Şimdi vereceiğim kod particleları oncekı partıclarlar karşılastırıyor ve artma durumu varsa sesi oynatıyor. Bunu kendi koduna uyarlarsan işin hallor sanırım.


Kod:
if (particleSystem.particleCount > _numberOfParticles) {
// Sesi burada oynatacaksın
}

_numberOfParticles = particleSystem.particleCount;

Kaynak: Linkleri görüntüleyebilmek için Kayıt ol manız veya Giriş yapmanız gerekiyor.Anlayışınız için teşekkürler.!
hallettim, zaten yazmıştım hallettiğimi. Öyle yaptım ancak rate değerini küsüratlı vermek gerekiyor o zaman. 7'den 6.5'e düşürdüm Smile
Konu kilit