Hey merhaba ziyaretçi bize destek olmak ister misin ? Hemen Kayıt Ol Seni hiç sıkmadan kayıt edeceğiz endişelenmek bize destek olduğun için teşekkürler.



  • Toplam: 0 Oy - Ortalama: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
(2D) Topun Gideceği Yönü Göstermek
#1
Photo 
Merhabalar, 2 boyutlu oyunda topu sürükle bırak yöntemi ile hareket ettiriyorum. Sürüklediği zaman gideceği yönü ekranda  göstermek istiyorum. Bunu nasıl yapabilirim? Şimdiden teşekkürler. Örnek olması açısından bir oyundan resim attım. Bu resimdeki gibi nasıl yapabilirim ?


Ek Dosyalar Ekran Görüntüleri
   
  Cevapla
#2
Topun tam baktığı yeri raycast ile bulabilirsin daha sonrasında OnDrawGizmos()  ile o yönde istediğin gibi çizgi çizebilirsin ekrana aklıma ilk gelen yöntem bu yada diğer türlü açıyı hesaplayarak X ve Y korninatları ile bileşke kuvveti hesaplarsın oda senin yönün olur onu kullanarak'da o yönde istediği gibi sıralı olarak nokta oluşturabilirsin.
Bir gün her şey kodlanacak ... Idea

resim
  Cevapla
#3
(31-10-2017, Saat: 02:39)TheTudors Nickli Kullanıcıdan Alıntı: Linkleri görüntüleyebilmek için Kayıt ol manız veya Giriş yapmanız gerekiyor.Anlayışınız için teşekkürler.!Topun tam baktığı yeri raycast ile bulabilirsin daha sonrasında OnDrawGizmos()  ile o yönde istediğin gibi çizgi çizebilirsin ekrana aklıma ilk gelen yöntem bu yada diğer türlü açıyı hesaplayarak X ve Y korninatları ile bileşke kuvveti hesaplarsın oda senin yönün olur onu kullanarak'da o yönde istediği gibi sıralı olarak nokta oluşturabilirsin.

Tekrardan merhabalar,
Söylediğiniz yöntemlerden 2. sini yaptım. Birkaç küçük sorun dışında gayet güzel çalışıyor. Size sormak istediğim şey şu: Update fonksiyonu içinde for döngüsü ile 20 adet prefab Instantiate ediyorum. Topun yönünü değiştirirse yine Update fonksiyonu içinde öncekileri sildirip yeniden Instantiate ediyorum. Bu durum performans açısından çok sıkıntı çıkarır mı? 
Cevaplarınız için teşekkür ederim. İyi Günler.
  Cevapla
#4
Object pooling'i araştırabilirsin oluşturup tekrar yok etmektense oluşturduğun objeleri sadece transformlarını değiştirerek tekrardan kullanabilirsin bu sayede baya bi performans sorununu ortadan kaldırabilirsin. Linkleri görüntüleyebilmek için Kayıt ol manız veya Giriş yapmanız gerekiyor.Anlayışınız için teşekkürler.!
Bir gün her şey kodlanacak ... Idea

resim
  Cevapla
#5
Aslında image de kullanabilirsin, fotoğraftaki gibi noktalı bir çizgi çiz, sonrasında image'i oyuna at, bir objenin içinde olsun, gerektiği zaman gerekli döndürmeyi vs. ayarladıktan sonra sadece setactive true yaparsın.
  Cevapla


Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi