Hey merhaba ziyaretçi bize destek olmak ister misin ? Hemen Kayıt Ol Seni hiç sıkmadan kayıt edeceğiz endişelenmek bize destek olduğun için teşekkürler.



  • Toplam: 0 Oy - Ortalama: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
animasyonlu karakterlerle market sistemi nasıl yapılır ?
#1
Merhaba, oyun yapma işine merak saldım ve unity ile 2d bir oyun yapmaya başladım . Oyun klasik mobil oyun mantığında sürekli engeller çıkıyor ne kadar uzun  süre hayatta kalırsan ona göre skorun oluyor. Genel mantığı bu yönde bir oyun yapıyordum büyük bir çoğunluğu bitti fakat market sistemi yapmak istedim  devamlılık açısından youtube da videolara baktığımda bir çok market sistemini anlatan videolar vardı fakat hepsi düz resimlere uygulanıyordu ve benim koyduğum karakterlerin animasyonları var animasyondan kastım örnek veriyorum karakterim bir kuş ve kanat çırpıyor. Yapmak istediğim şey oyuncu hem kendi skorunu geçmeye çalışırken hemde bir yanda toplam skorla karakter açsın. market sahnesinde karakterleri koydum fakat satın alıp ana oyun sahnesine geçiremiyorum satın aldığı karakteri .
  Cevapla
#2
Bunu yapmanın birçok yolu olabilir. Bir tanesi şöyle olabilir. Hiyerarşide bir GameObject oluştur ve adına Players diyebilirsin. Sonra tüm player seçeneklerini bunun altına ekle. Sonra oyun başlarken oyuncunun hangisini satın aldığını ve seçtiğini kontrol et. Satın alınanı SetActive özelliğini true diğerlerininkini false yap. Oyuncunun neyi satın aldığını PlayerPrefs ile saklayıp gerektiğinde kontrol edebilirsin.
  Cevapla
#3
(02-05-2020, Saat: 23:30)mtat0640 Nickli Kullanıcıdan Alıntı: Linkleri görüntüleyebilmek için Kayıt ol manız veya Giriş yapmanız gerekiyor.Anlayışınız için teşekkürler.!Bunu yapmanın birçok yolu olabilir. Bir tanesi şöyle olabilir. Hiyerarşide bir GameObject oluştur ve adına Players diyebilirsin. Sonra tüm player seçeneklerini bunun altına ekle. Sonra oyun başlarken oyuncunun hangisini satın aldığını ve seçtiğini kontrol et. Satın alınanı SetActive özelliğini true diğerlerininkini false yap. Oyuncunun neyi satın aldığını PlayerPrefs ile saklayıp gerektiğinde kontrol edebilirsin.

Merhaba öncelikle cevabınız için teşekkür ederim denemelere başladım aslında genel olarak algoritmayı kurudum diyebilirim . oyuncunun neyi seçtiğini karakterid değişkeninde sakladım fakat kontrolü yanlış yapıyorum sanırım playerprefsde sakladığım değişkeni çağırırken farklı bir kod mu yazmam gerekli ? ben her karakterin altına buton ekledim ve karaktere göre id verdim örnegin 1. karakterin altındakine karakterid=1 dedim ve oyun ekranında ki players gameobjectine açtığım scripte 
if (market.karakterid == 1)
        {
            player1.SetActive(true);
            player2.SetActive(false);
        }
2. butona tıklarsa karakterid 2 olacak ve sorgu da üste yazdıgımın tam tersi fakat karakter id mi değişmiyor yoksa farklı scripte çağırırken mi sıkıntı yaşıyorum emin degilim .
gold ve ekleyip satın alarak yapmaya çalışacağım bir sonra ki için fakat şuan bunları ücretsizken yapamadım uğraşmaya devam ediyorum gelişme olursa tekrar yazarım
  Cevapla
#4
karakter seçme sorununu çözdüm fakat her bir adım yeni sıkıntıları getiiryor Smile yeni karakterimi hareket ettiriyorum duvarlara çarpınca yanıyor fakat duvarlardan yanmadan geçince skora etki etmiyor. Aslında çözebilirim gibi bu sorunu fakat kafama takılan her karakter ekledim de tek tek her özelligi vermek zorunda mıyım daha kısa bi yolla her karaktere etki edeiblir miyim ?
  Cevapla
#5
İlk karaktere eklediğin scriptleri diğer karakterlerede eklemek gerekiyor.
  Cevapla
#6
(08-05-2020, Saat: 23:43)mtat0640 Nickli Kullanıcıdan Alıntı: Linkleri görüntüleyebilmek için Kayıt ol manız veya Giriş yapmanız gerekiyor.Anlayışınız için teşekkürler.!İlk karaktere eklediğin scriptleri diğer karakterlerede eklemek gerekiyor.

Evet öyle yapıyorum zaten  ama şu yönden demek istemiştim karakter etiketi sesler rigibody gibi her şeyi birebir direk kopyalıyabiliyor muyuz diye ama olmuyorsa tek tek eklerim problem değil.
  Cevapla
#7
Belki şöyle olabilir. Boş bir gameobject içine rigidbody vb. komponentleri eklersiniz. bu gameobject in altına karakteri eklersiniz. Üstteki ana gameobject nesnesini prefab yapın. Sonra diğer karakterler için sadece alttaki karakteri değiştirmek yeterli olur.
  Cevapla
#8
hocam sürekli soru soruyorum farkındayım kusura bakmayın . Sıfırdan öğrenerek başladığım için biraz sıkıntı yaşadım fakat %90'ı bitti diyebilirim zaten ufak bir şeyler deniyordum. oyunu ara ara apk alıp deniyordum fakat oyunun son haliyle denedğimde nedense oyunu yükleyip tıkladığmı da unfortunality game has stoped hatası veriyor hatanın sebebi ne olabilir bir fikriniz var mı ?
  Cevapla
#9
kafama bir durum takılmıştı acaba admobdan mı diye evet öyleymiş oyunun her adımının yedeğini alıylordum ve ilk haliyle apksını çıkardım denedim ve oyun açılıyordu fakat oyuna admob ekledim yine aynı hatayı verdi yani admob'u ekleyip çıkardığımda bu hatayı alıyorum.Herhangi bir kod yazmadan admobu ekleyip apkyı cıkardıgımda hatayı alıyorum . Oyunun orjinal halinde kodlamasını yapıp test idleri girmiştim reklamları kontrol edeceğim sıra ilk fark ettim hatayı yani kod eklensin eklenmesin admob eklendiğinde bu hatayı veriyor
  Cevapla


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
  Unity 2D Top Down Oyunda Field of View Nasıl Yapabilirim? vanlotr 1 136 04-09-2020, Saat: 01:01
Son Yorum: No_99
  klavye tuslarını mobilde nasıl yapıcam darknest52 3 181 01-09-2020, Saat: 07:49
Son Yorum: darknest52
  Nasıl Rastgele Seçmeli Menü Yapılır? Cem 1 262 06-07-2020, Saat: 10:45
Son Yorum: Eyelay
Question Multiplayer ban sistemi? EditeY 0 275 28-04-2020, Saat: 09:37
Son Yorum: EditeY
  Nasıl bir yol izlemeliyim ? rawer 1 476 07-02-2020, Saat: 21:45
Son Yorum: muh147

Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi