Hey merhaba ziyaretçi bize destek olmak ister misin ? Hemen Kayıt Ol Seni hiç sıkmadan kayıt edeceğiz endişelenmek bize destek olduğun için teşekkürler.



  • Toplam: 0 Oy - Ortalama: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Aynı tür objelerin birbirinin içinden geçmesi, başka objeleri geçirmemesi.
#1
Merhaba arkadaşlar,

Aynı tür objelerin( örneğin düşmanların ), birbirinin içinden geçebilmesini fakat başka objeleri geçirmemesini istiyorum, bu mümkün mü ?

Not: Collider'ini kapatmayı denedim, bu şekilde yaparsam, aynı anda farklı bir obje temas ederse onlar da içinden geçebiliyor, yani böyle olmasını istemiyorum.

Bunu isteme sebebim; 2d bir oyun yapıyorum, bir düşman önündekinden hızlıysa, onun arkasında takılıp kalıyor. Ben arkasına takılmayıp direk önüne geçmesini istiyorum. Ama bu sırada collider'ini kapatırsam, mermi'de içinden geçiyor, isabet etmiyor.


Güncelleme:

Problemi kendi çapımda çözdüm.

Çözüm: Birbirlerinin içinden geçmesini istediğim objeleri( yani düşmanları ) kinematic yaptım. İçinden geçmesini istemediğim obje ise ( yani mermi ) kinematic değil. Böylece düşmanlar birbirinin içinden geçiyor, mermi ise geçmiyor resim

Pek tag'a bağlı olmadı bu çözüm ama benim işimi gördü resim Başlığı ve konuyu güncelledim pek tag ile alakası kalmadığı için.

Not: Bu yöntemi kullanabilmeniz için birbirine temas eden her objede rigidbody olmalıdır.
  Cevapla
#2
(08-11-2019, Saat: 12:13)ManWalkinInRain Nickli Kullanıcıdan Alıntı: Linkleri görüntüleyebilmek için Kayıt ol manız veya Giriş yapmanız gerekiyor.Anlayışınız için teşekkürler.!Merhaba arkadaşlar,

Sadece aynı tag'daki objelerin birbirinin içinden geçebilmesini fakat başka objeleri geçirmemesini istiyorum, bu mümkün mü ?

Not: Collider'ini kapatmayı denedim, bu şekilde yaparsam, aynı anda başka bir obje temas ederse onlar da içinden geçebiliyor, yani böyle olmasını istemiyorum.

Bunu isteme sebebim; 2d bir oyun yapıyorum, bir düşman önündekinden hızlıysa, onun arkasında takılıp kalıyor. Ben arkasına takılmayıp direk önüne geçmesini istiyorum. Ama bu sırada collider'ini kapatırsam, mermi'de içinden geçiyor, isabet etmiyor.


Merminin colliderini aktif tut karakteririr colliderini deaktif yap mermi içinden geçer fakat update kullanıp tag algıladıgında istedigin işlemleri yaptırırsan oyuncu merminin içinden geçtigini anlamayacaktır
  Cevapla
#3
(08-11-2019, Saat: 14:56)mettleshade Nickli Kullanıcıdan Alıntı: Linkleri görüntüleyebilmek için Kayıt ol manız veya Giriş yapmanız gerekiyor.Anlayışınız için teşekkürler.!
(08-11-2019, Saat: 12:13)ManWalkinInRain Nickli Kullanıcıdan Alıntı: Linkleri görüntüleyebilmek için Kayıt ol manız veya Giriş yapmanız gerekiyor.Anlayışınız için teşekkürler.!Merhaba arkadaşlar,

Sadece aynı tag'daki objelerin birbirinin içinden geçebilmesini fakat başka objeleri geçirmemesini istiyorum, bu mümkün mü ?

Not: Collider'ini kapatmayı denedim, bu şekilde yaparsam, aynı anda başka bir obje temas ederse onlar da içinden geçebiliyor, yani böyle olmasını istemiyorum.

Bunu isteme sebebim; 2d bir oyun yapıyorum, bir düşman önündekinden hızlıysa, onun arkasında takılıp kalıyor. Ben arkasına takılmayıp direk önüne geçmesini istiyorum. Ama bu sırada collider'ini kapatırsam, mermi'de içinden geçiyor, isabet etmiyor.


Merminin colliderini aktif tut karakteririr colliderini deaktif yap mermi içinden geçer fakat update kullanıp tag algıladıgında istedigin işlemleri yaptırırsan oyuncu merminin içinden geçtigini anlamayacaktır

Merhaba, biraz daha detaylı açıklar mısınız acaba?

Problemi çözdüm.

Çözüm: Birbirlerinin içinden geçmesini istediğim objeleri( yani düşmanları ) kinematic yaptım. İçinden geçmesini istemediğim obje ise ( yani mermi ) kinematic değil. Böylece düşmanlar birbirinin içinden geçiyor, mermi ise geçmiyor Smile

Tag'a bağlı olmadı bu çözüm ama benim işimi gördü Smile

Not: Bu yöntemi kullanabilmeniz için birbirine temas eden her objede rigidbody olmalıdır.
  Cevapla
#4
(08-11-2019, Saat: 18:27)ManWalkinInRain Nickli Kullanıcıdan Alıntı: Linkleri görüntüleyebilmek için Kayıt ol manız veya Giriş yapmanız gerekiyor.Anlayışınız için teşekkürler.!
(08-11-2019, Saat: 14:56)mettleshade Nickli Kullanıcıdan Alıntı: Linkleri görüntüleyebilmek için Kayıt ol manız veya Giriş yapmanız gerekiyor.Anlayışınız için teşekkürler.!Merminin colliderini aktif tut karakteririr colliderini deaktif yap mermi içinden geçer fakat update kullanıp tag algıladıgında istedigin işlemleri yaptırırsan oyuncu merminin içinden geçtigini anlamayacaktır

Merhaba, biraz daha detaylı açıklar mısınız acaba?

Problemi çözdüm.

Çözüm: Birbirlerinin içinden geçmesini istediğim objeleri( yani düşmanları ) kinematic yaptım. İçinden geçmesini istemediğim obje ise ( yani mermi ) kinematic değil. Böylece düşmanlar birbirinin içinden geçiyor, mermi ise geçmiyor Smile

Tag'a bağlı olmadı bu çözüm ama benim işimi gördü Smile

Not: Bu yöntemi kullanabilmeniz için birbirine temas eden her objede rigidbody olmalıdır.

tam anlamıyla bunu anlatmıştım kolay gelsin Smile
  Cevapla


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
  Bir Sahneden Başka Bir Sahnedeki Objeye Erişim yasinyurek 1 84 05-10-2019, Saat: 07:50
Son Yorum: abayir41
  Yardım - 2 Boyutlu Objelerin Titremesi Scofailed 1 245 23-04-2019, Saat: 14:00
Son Yorum: abayir41
  OYUNU buildledim ancak aynı değil MHT technic 1 311 27-01-2019, Saat: 14:56
Son Yorum: mtat0640
  Başka Scriptte ki Değişkene Erişim menesekinci 3 1,419 08-04-2018, Saat: 23:12
Son Yorum: Eyelay
Question Kamera zoom ile dropdown listenin aynı anda çalışması Eyelay 3 775 31-03-2018, Saat: 16:07
Son Yorum: Eyelay

Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi