Hey merhaba ziyaretçi bize destek olmak ister misin ? Hemen Kayıt Ol Seni hiç sıkmadan kayıt edeceğiz endişelenmek bize destek olduğun için teşekkürler.



  • Toplam: 0 Oy - Ortalama: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Bir Scriptteki Fonksiyonu Başka Bir Scriptten Çağırma
#1
Merhaba arkadaşlar,

Ben şu (Linkleri görüntüleyebilmek için Kayıt ol manız veya Giriş yapmanız gerekiyor.Anlayışınız için teşekkürler.!?t=827) videodaki geçiş efektini yapmaya çalışıyorum. Fakat burda mouse tuşuna tıklayarak geçiş yapıyor örnek olarak. Fakat ben bir butona basınca, veya oyun sonunda bu geçişi yapmak istiyorum. 

Kısaca bir scriptteki fonksiyonu başka bir scriptten çağırmak istiyorum. Bunu nasıl yapabilirim?
  Cevapla
#2
Hocsm işe yarar mı bilmiyorum, hiç denemedim ama deneyemeye deger.
İlk başta komutları bir voidin içinde var oldugunu varsayıyorum çunkü oyle cağirması daha kolay oluyor

1. Scriptin bulunduğu objeye erisin sonra onun içiden cağirın
Objemiz.GetComponent <Scriptimiz>().Kodlarımız ();

2. Komutların oldugu voidi static yapın böylelikle her yerden çağirılabilir olsun sonra bunu baska sscriptlerden çağirnayı deneyin ama boyle yapınca genellikle dunya kadar hata veriyor o yuzden bunu pek denemeyin
  Cevapla
#3
(01-08-2020, Saat: 11:42)abayir41 Nickli Kullanıcıdan Alıntı: Linkleri görüntüleyebilmek için Kayıt ol manız veya Giriş yapmanız gerekiyor.Anlayışınız için teşekkürler.!Hocsm işe yarar mı bilmiyorum, hiç denemedim ama deneyemeye deger.
İlk başta komutları bir voidin içinde var oldugunu varsayıyorum çunkü oyle cağirması daha kolay oluyor

1. Scriptin bulunduğu objeye erisin sonra onun içiden cağirın
Objemiz.GetComponent <Scriptimiz>().Kodlarımız ();

2. Komutların oldugu voidi static yapın böylelikle her yerden çağirılabilir olsun sonra bunu baska sscriptlerden çağirnayı deneyin ama boyle yapınca genellikle dunya kadar hata veriyor o yuzden bunu pek denemeyin

Maalesef GetComponent kullanınca Başlat tuşuna basınca "Object reference not set to an instance of an object" hatası alıyorum.
Static kullanınca da script içinde hatalar alıyorum.
  Cevapla
#4
loadScene komutunu public void fonksiyonuna ekledikten sonra buton scriptinden çağırmak yeterli
  Cevapla


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
  Aynı tür objelerin birbirinin içinden geçmesi, başka objeleri geçirmemesi. ManWalkinInRain 3 669 09-11-2019, Saat: 00:48
Son Yorum: mettleshade
  Bir Sahneden Başka Bir Sahnedeki Objeye Erişim yasinyurek 1 618 05-10-2019, Saat: 07:50
Son Yorum: abayir41
  Başka Scriptte ki Değişkene Erişim menesekinci 3 2,864 08-04-2018, Saat: 23:12
Son Yorum: Eyelay
  Yeni bir oyun fonksiyonu soyut 5 2,398 01-06-2017, Saat: 15:25
Son Yorum: soyut
  scriptler arası değişken çağırma debrandr 3 3,288 20-05-2017, Saat: 16:39
Son Yorum: undefined

Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi