Selamlar,
Malumunuz burası programcı kaynıyor.
Hazır pek çok arkadaşı bir arada bulmuşken güzel bir tartışma konusu başlatalım istedim.
Benim sektörde bulunduğum yıllarda tanıdığım programcıların pek çoğunda gördüğüm bir "sorun" olan dil fanatikliğinden bahsedelim istiyorum.
Dil fanatikliği kısaca, X dili Y dilini döver deyip, belli başlı birkaç faktöre bağlı kalarak bu düşünceyi anlamsızca sonuna kadar savunmak arkadaşlar.
Bu kesinlikle bir programcının yapmaması gereken bir şey olmasına rağmen çok sık karşılaştığım durumlardan bir tanesi.
Örneğin Unity motoru bildiğiniz gibi başlıca C# ve JavaScript dillerini desteklemekte. Eminim bu konuda bile "Unity en iyi c# la kullanılır." ve "Bence javascript daha iyi." tartışmasına tanık olanlarınız vardır.
Bu tartışmaların çıkma noktasının genellikle ben dahil hepimizin "bildiğini doğru görme" eğiliminden kaynaklandığını düşünüyorum.
Diyelim ki ben C# da master yaptım. Karşıma birisi gelip "Javascript daha iyi." dediğinde doğal olarak kendi alanımı savunma gereği duyuyorum.
Ama neden? Belki X projesinde javascript gerçekten daha yararlıdır. Belki bana sunduğu bazı özelliklere benim gerçekten ihtiyacım vardır. Genelde çok üzerinde durulmadan reddediliyor bu düşünceler.
Özellikle oyun geliştirme gibi hassas bir noktada, dil fanatikliği ve oyun motoru fanatikliğini çok anlamsız buluyorum.
Örneğin şahsen iki boyutlu bir mobil oyun için game maker (özellikle yeni versiyonuyla) son derece kullanılabilir durumda diye düşünüyorum. Eğer kurguladığım oyun, oyun motorunun bana sunduklarının ötesinde değilse o proje için game maker kullanmam avantajıma olabilir. Çünkü kullanımı genel anlamda Unity ile karşılaştırıldığında daha kolay.
Fakat diyelim ki 3D bir oyun üzerinde çalışacağım. Bu noktada Game Maker ciddi anlamda meşakatli bir hal alıyor, Unity çok daha ideal bir konuma yükseliyor.
Velhasıl, bir programcı durumu analiz edip ihtiyaca en uygun çözümü üretmeli. Gerektiğinde mükemmelliyetçiliğinden ve fanatikliğinden ödün vermeli diye düşünüyorum.
Sizler ne düşünüyorsunuz?
Malumunuz burası programcı kaynıyor.
Hazır pek çok arkadaşı bir arada bulmuşken güzel bir tartışma konusu başlatalım istedim.
Benim sektörde bulunduğum yıllarda tanıdığım programcıların pek çoğunda gördüğüm bir "sorun" olan dil fanatikliğinden bahsedelim istiyorum.
Dil fanatikliği kısaca, X dili Y dilini döver deyip, belli başlı birkaç faktöre bağlı kalarak bu düşünceyi anlamsızca sonuna kadar savunmak arkadaşlar.
Bu kesinlikle bir programcının yapmaması gereken bir şey olmasına rağmen çok sık karşılaştığım durumlardan bir tanesi.
Örneğin Unity motoru bildiğiniz gibi başlıca C# ve JavaScript dillerini desteklemekte. Eminim bu konuda bile "Unity en iyi c# la kullanılır." ve "Bence javascript daha iyi." tartışmasına tanık olanlarınız vardır.
Bu tartışmaların çıkma noktasının genellikle ben dahil hepimizin "bildiğini doğru görme" eğiliminden kaynaklandığını düşünüyorum.
Diyelim ki ben C# da master yaptım. Karşıma birisi gelip "Javascript daha iyi." dediğinde doğal olarak kendi alanımı savunma gereği duyuyorum.
Ama neden? Belki X projesinde javascript gerçekten daha yararlıdır. Belki bana sunduğu bazı özelliklere benim gerçekten ihtiyacım vardır. Genelde çok üzerinde durulmadan reddediliyor bu düşünceler.
Özellikle oyun geliştirme gibi hassas bir noktada, dil fanatikliği ve oyun motoru fanatikliğini çok anlamsız buluyorum.
Örneğin şahsen iki boyutlu bir mobil oyun için game maker (özellikle yeni versiyonuyla) son derece kullanılabilir durumda diye düşünüyorum. Eğer kurguladığım oyun, oyun motorunun bana sunduklarının ötesinde değilse o proje için game maker kullanmam avantajıma olabilir. Çünkü kullanımı genel anlamda Unity ile karşılaştırıldığında daha kolay.
Fakat diyelim ki 3D bir oyun üzerinde çalışacağım. Bu noktada Game Maker ciddi anlamda meşakatli bir hal alıyor, Unity çok daha ideal bir konuma yükseliyor.
Velhasıl, bir programcı durumu analiz edip ihtiyaca en uygun çözümü üretmeli. Gerektiğinde mükemmelliyetçiliğinden ve fanatikliğinden ödün vermeli diye düşünüyorum.
Sizler ne düşünüyorsunuz?