Hey merhaba ziyaretçi bize destek olmak ister misin ? Hemen Kayıt Ol Seni hiç sıkmadan kayıt edeceğiz endişelenmek bize destek olduğun için teşekkürler.



  • Toplam: 0 Oy - Ortalama: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
GameObject için GetComponent Kullanımı
#1
GetComponent Kullanımı 


Unity'de objelerin özelliklerini gördüğümüz inspector kısmı vardır. Bu kısımda bulunanlara component ( bileşen ) adı verilmektedir. Her bileşenin bulunduğu obje üzerinde bir etki veyahut davranış verme özelliği bulunur.

resim


GetComponent fonksiyondur ve script için bileşen seçilmesini sağlamaktadır.

Kod:
Kod:
using System.Collections;
using System.Collections.Generic;
using UnityEngine;

public class deneme : MonoBehaviour {

// Her görüntüde veya pencerede çağrılır.
    void Update () {

        Animator birAnimator = GetComponent(Animator); // Normal bir kullanım
        bool kosulDeger = birAnimator.GetBool("koş");
     
}
}


Yukarıdaki kullanımda scriptin bulunduğu obje için varolan bir animatörü , bir değişkene atayıp sonrasında animatörde bulunan bir koşul - bool değerini aldık.Eğer ki scriptin eklendiği objede animatör yoksa şöyle bir hata alınacaktır.


resim

Bunun dışında Generic Methods dediğimiz fonksiyon olduğu için şu şekilde yazılabilir ;



Kod:
using System.Collections;
using System.Collections.Generic;
using UnityEngine;

public class deneme : MonoBehaviour {

// Her görüntüde veya pencerede çağrılır.
   void Update () {

       Animator birAnimator = GetComponent<Animator>();  
       bool kosulDeger = birAnimator.GetBool("koş");
   
}
}
  Cevapla


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
  Oyun Objesi Sınıfı ( GameObject Class ) undefined 0 656 05-05-2017, Saat: 21:18
Son Yorum: undefined

Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi