Hey merhaba ziyaretçi bize destek olmak ister misin ? Hemen Kayıt Ol Seni hiç sıkmadan kayıt edeceğiz endişelenmek bize destek olduğun için teşekkürler.



  • Toplam: 0 Oy - Ortalama: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
hareket ve zıplama
#1
Merhaba arkadaşlar birkaç gündür unity ile ilgileniyorum daha öncesinde de c# visual studio c++ python ve benzeri bazı yazılım dillerinde temel düzeyde kendimi geliştirmiştim. soruma geçim çok uzatmadan. internette bazı ders videoları var kodlarla ilgili karakteri hareket ettirme zıplatma şu bu evet bunları takip ederek yapıyorum ancak adam akıllı mantığını anlatan bir ders bulamadım malesef ve her seferinde aynı kopya kodu kullanmaktan sıkıldım hiç hoş bir durum değil duruma göre değiştirip değişik durumlara uyarlayamıyorum çünkü bunları. ders videolarının %99'unda ilerde bunu anlatacam diyip ilerde anlatılmıyor çünkü  Big Grin rica etsem birisi bu durumu anlatabilirmi bu karakteri nasıl hareket ettiriyoruz. özellikle 2d oyunlarda şimdilik. örneğin android de "King Of Thieves" diye bir oyun var denedim ancak o oyunun hareket sistemini yapamadım. nasıl yapıcaz mesela onu. karakter aktif olarak sürekli bir yöne gidiyor eğer duvardan zıplarsa o tutunduğu duvarın zıttı yönünde tekrar zıplıyor gibi (anlatamadıysam bakarsanız enazından videolarına sevinirim) acaba anlatabilirmisiniz bu durumu çok teşekkür ederim şimdiden  Shy  iyi akşamlar iyi forumlar herkese.
  Cevapla
#2
Bu video hareket kısmını anlaman için yardımcı olur diye düşünüyorum:
Linkleri görüntüleyebilmek için Kayıt ol manız veya Giriş yapmanız gerekiyor.Anlayışınız için teşekkürler.!

Bu da zıplama videosu için:
Linkleri görüntüleyebilmek için Kayıt ol manız veya Giriş yapmanız gerekiyor.Anlayışınız için teşekkürler.!
  Cevapla
#3
(21-03-2018, Saat: 15:13)No_99 Nickli Kullanıcıdan Alıntı: Linkleri görüntüleyebilmek için Kayıt ol manız veya Giriş yapmanız gerekiyor.Anlayışınız için teşekkürler.!Bu video hareket kısmını anlaman için yardımcı olur diye düşünüyorum:
Linkleri görüntüleyebilmek için Kayıt ol manız veya Giriş yapmanız gerekiyor.Anlayışınız için teşekkürler.!

Bu da zıplama videosu için:
Linkleri görüntüleyebilmek için Kayıt ol manız veya Giriş yapmanız gerekiyor.Anlayışınız için teşekkürler.!

Cok tesekkurler mantigini kavradim cidden tam olarak tuş atama sistemini daha cok sevdim diger turlu neye etki ettigini bilmiyordum kafa karistiriyordu. Ancak ziplamada bir bug var akıcılık yok oyunumda cok mekanik yok sadece ziplama olayi akici ve seri olmali ancak şoyle oluyor yercekimi etkisi ile uzerine dustugu zeminler de calisiyor zipliyorum ama mesela zipladim duvara carptim o duvardanda ziplayabilmek istiyorum ama bunu tam algilamiyor. Sürekli space e bastigim zaman evet arada biryerde denk gelip ise yariyor falan ancak d ye basili tutuyorum zipliyorum havada ikende saga dogru hareket edip duvarla temas halinde olmama ragmen space e basinca %90 oranla ziplamiyor sans eseri ara ara zipliyor neden acaba ?? Bir fikriniz var mi ??
  Cevapla
#4
Oyundaki sahneyi görmem lazım wall jump olayı daha karmaşık bir şeydir. Oyununuz 2d ise yapımı kolaylaşıyor: duvara da tag ayarlarsınız ve o tag'a değdiğinde rigidbody'sindeki usegravity'yi kapatırsınız veya daha yavaş düşmesi için fixedupdate içine yukarı yönde rigidbody.force (Linkleri görüntüleyebilmek için Kayıt ol manız veya Giriş yapmanız gerekiyor.Anlayışınız için teşekkürler.!) uygularsınız sürekli, böylece sanki yer çekimi daha az etki ediyor gibi gözükür. Boşluğa basar ise tekrar zıplar. Zıplama yönünü de ayarlayabilirsiniz diye düşünüyorum.
  Cevapla
#5
hepsini bir şekilde hallettim deneyerek (o yavaş düşme sürtünmeyi halletmeyi denemedim açıkcası yerçekimi için bir sürtünme özelliği vardır kodla uğraşmiyim boşa demiştim.) wall jump ı falanda hallettim ancak değişik buglar var. tahminimce bu benim yapma şeklimle alakalı. 2 tane collider var cismimde birisi is trigger halinde duruyor ve özelliklerin hepsini ontriggerstay2d olarak ayarlıyorum. 2 col. iç içe geçmişse zıplayabilsin falan filan diye. evet yan duvarlarada ayrı tag verdim duvardan zıplamayı da hallettim ama şöyle birşey tam köşede hem alt zemine hem duvara temas ediyor mesela karakter ozaman zıplamak uçmaya dönüyor çünkü 2 ayrı tag için olan zıplama kodu aynı anda aktive oluyor 2 if de kapsandığı için çok fazla zıplamış oluyor bu defada karakterim. bu tarz hatalar var. sanırım bunlar benim kullandığım yöntemlerin ilkelliği ile alakalı kendim birşeyler uyduruyorum kod olarak işe yarıyor ancak seri ve stabil olmuyorlar öyle ikende Smile) sürtünme olayınıda denicem ama önce şu hataları gidermek istiyorum. mesela tam köşede space e bastığımda diğer if leri görmesin ve sadece yukarı zıplasın havada sadece yan yüzeye temas halinde bir daha space e basarsam ozamanda o yüzeyden zıplasın şeklinde bunu ayarlamam lazım Smile)
  Cevapla
#6
if-else if şeklinde yapabilirsin o zaman.
  Cevapla
#7
(23-03-2018, Saat: 16:30)No_99 Nickli Kullanıcıdan Alıntı: Linkleri görüntüleyebilmek için Kayıt ol manız veya Giriş yapmanız gerekiyor.Anlayışınız için teşekkürler.!if-else if şeklinde yapabilirsin o zaman.

aa harbiden niye aklıma gelmediki :/ ifleri kontrol ederek gider ve kendisi duracağı mekanizmayı halletmiş olur kod çok teşekkür ederim.
  Cevapla
#8
Rica ederim, kolay gelsin.
  Cevapla
#9
(20-03-2018, Saat: 21:03)TTurkishCoffee Nickli Kullanıcıdan Alıntı: Linkleri görüntüleyebilmek için Kayıt ol manız veya Giriş yapmanız gerekiyor.Anlayışınız için teşekkürler.!Merhaba arkadaşlar birkaç gündür unity ile ilgileniyorum daha öncesinde de c# visual studio c++ python ve benzeri bazı yazılım dillerinde temel düzeyde kendimi geliştirmiştim. soruma geçim çok uzatmadan. internette bazı ders videoları var kodlarla ilgili karakteri hareket ettirme zıplatma şu bu evet bunları takip ederek yapıyorum ancak adam akıllı mantığını anlatan bir ders bulamadım malesef ve her seferinde aynı kopya kodu kullanmaktan sıkıldım hiç hoş bir durum değil duruma göre değiştirip değişik durumlara uyarlayamıyorum çünkü bunları. ders videolarının %99'unda ilerde bunu anlatacam diyip ilerde anlatılmıyor çünkü  Big Grin rica etsem birisi bu durumu anlatabilirmi bu karakteri nasıl hareket ettiriyoruz. özellikle 2d oyunlarda şimdilik. örneğin android de "King Of Thieves" diye bir oyun var denedim ancak o oyunun hareket sistemini yapamadım. nasıl yapıcaz mesela onu. karakter aktif olarak sürekli bir yöne gidiyor eğer duvardan zıplarsa o tutunduğu duvarın zıttı yönünde tekrar zıplıyor gibi (anlatamadıysam bakarsanız enazından videolarına sevinirim) acaba anlatabilirmisiniz bu durumu çok teşekkür ederim şimdiden  Shy  iyi akşamlar iyi forumlar herkese.


Dostum eğer hala oyun yapmayı planlıyorsan senin oyun yapmanla söyleyeceğim şey oyun yapıp yapmakta soğutmak istemem ama  oyun yapmak İçin biraz Cüzdanın Şişmesi gerek Asset Store Mağazasında Ücretsizler de işine yaraya bilir ama mutlak sana ücretli bişi aldırmak zorunda kala bilirsin işini sürdürmek gerekirse tabi Krakterin Hareket ettirmek istiyorsan Unity ilk başlangıçta verdiği krakteri kullana bilirsin Ethan bende o şekilde başladım hareket ve zıplaya bilirsin ama PC için yazılmış o scriptler Android c# Çeviricrksin kodlarla oynayacaksın hiç bilmesende unity c# kod sayfası var ordan çözeceksin şimdi sen diyeceksin kodları  nasıl  YAPARIM  onun içinde anlatmak  olmaz anlatmaya başlarsam aklında almaz ve de anlattığımı da anlayamazsın çünkü nerden  başlayacağını da  bilemezsiniz basit yerden başlayıp öylece aylarınızı alıcaktır. Daha fazla bilgi için mesaj ata bilirsin 
  Cevapla


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
  Hareket Problemi of2g 1 115 21-03-2019, Saat: 00:05
Son Yorum: mtat0640
  zıplama kodu xpc167058 4 616 05-09-2018, Saat: 00:09
Son Yorum: abayir41
  Unity - Karakterin Mobilde Yavaş hareket Etmesi Scofailed 3 581 20-04-2018, Saat: 07:39
Son Yorum: TheTudors
  Unity - Dairesel Hareket Scofailed 3 649 08-04-2018, Saat: 17:48
Son Yorum: Scofailed
  Rastgele obje seçmek ve Hareket TTurkishCoffee 1 463 05-04-2018, Saat: 18:33
Son Yorum: undefined

Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi