Hey merhaba ziyaretçi bize destek olmak ister misin ? Hemen Kayıt Ol Seni hiç sıkmadan kayıt edeceğiz endişelenmek bize destek olduğun için teşekkürler.



  • Toplam: 0 Oy - Ortalama: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
her sahne icin objenin materyalini degistirme yardim
#1
Amacim menu sahnesinde oyuncunun player olarak kullanacigi topun materyalini degistirmesi ve bu degisimin her sahnede olmasi. birkac yol denedim ancak sadece tek bir sahnede bu degisimi gerceklestirebildim. Bunun tum ayni tag ve isimdeki objeleri degistirmenin bir yolu var mi? kod bu 

Kod:
public static GameObject objs;
   public Material[] material;
   
   Renderer rend;
   void Start()
   {
       objs = GameObject.FindGameObjectWithTag("Spheretag");
   }
   public void choose() {

       
           
               objs.transform.GetComponent<Renderer>().material = material[1];
         
           
     

   }
  Cevapla
#2
material[1] derseniz hep 1. indisteki material kullanılmış oluyor. Bu yüzden değişiklik olmuyor.
  Cevapla
#3
(23-02-2019, Saat: 23:29)mtat0640 Nickli Kullanıcıdan Alıntı: Linkleri görüntüleyebilmek için Kayıt ol manız veya Giriş yapmanız gerekiyor.Anlayışınız için teşekkürler.!material[1] derseniz hep 1. indisteki material kullanılmış oluyor. Bu yüzden değişiklik olmuyor.

Peki bunun yerine yapmam gereken nedir? 9 saattir felan bakiyorum hic yol katedemedim , her sahnede yeni bir sphere olusturdum hepsine ayni tag i verdim , material[1] yerine Resources.Load<Material>("Materrials/colorsphere 1"); kullandim ancak olmuyor
  Cevapla
#4
(24-02-2019, Saat: 00:15)panimo Nickli Kullanıcıdan Alıntı: Linkleri görüntüleyebilmek için Kayıt ol manız veya Giriş yapmanız gerekiyor.Anlayışınız için teşekkürler.!
(23-02-2019, Saat: 23:29)mtat0640 Nickli Kullanıcıdan Alıntı: Linkleri görüntüleyebilmek için Kayıt ol manız veya Giriş yapmanız gerekiyor.Anlayışınız için teşekkürler.!material[1] derseniz hep 1. indisteki material kullanılmış oluyor. Bu yüzden değişiklik olmuyor.

Peki bunun yerine yapmam gereken nedir? 9 saattir felan bakiyorum hic yol katedemedim , her sahnede yeni bir sphere olusturdum hepsine ayni tag i verdim , material[1] yerine Resources.Load<Material>("Materrials/colorsphere 1"); kullandim ancak olmuyor

Oyuncunun kaçıncı indisteki materyali seçtiğini kaydetmeniz gerekecek. Bunu PlayerPrefs ile yapabilirsiniz.

int secimIndis=(bu kısım oyuncunun seçimine göre doldurulacak)
PlayerPrefs.SetInt("TopMaterial",secimIndis);

Daha Sonra Oyun sahnesi yüklenirken



Kod:
objs.transform.GetComponent<Renderer>().material = material[PlayerPrefs.GetInt("TopMaterial")];
  Cevapla


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
Question 2D Harita Yapımı Sorunu. Lütfen Yardım! kerem_nhuhp 0 22 16-06-2019, Saat: 14:31
Son Yorum: kerem_nhuhp
  Yardım - 2 Boyutlu Objelerin Titremesi Scofailed 1 70 23-04-2019, Saat: 14:00
Son Yorum: abayir41
  Toggle ile ilgili yardım WOLKY 1 100 29-03-2019, Saat: 10:57
Son Yorum: WOLKY
Video Unity Yardım - 2 Boyutlu Oyunda Kutunun Titremesi Scofailed 0 90 26-03-2019, Saat: 15:29
Son Yorum: Scofailed
  Unity için C# kitap/video dersleri Enesk001 2 153 20-03-2019, Saat: 16:16
Son Yorum: Enesk001

Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi