Hey merhaba ziyaretçi bize destek olmak ister misin ? Hemen Kayıt Ol Seni hiç sıkmadan kayıt edeceğiz endişelenmek bize destek olduğun için teşekkürler.



  • Toplam: 0 Oy - Ortalama: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
NullReferenceException Hatası
#1
Öncellikle Selamun Aleyküm son 1 aydır unity'de mobil için 2d platform oyun yapıyorum ancak dün akşam bir hatayla karşılaştım hata şu

NullReferenceException: Object reference not set to an instance of an object

yapmak istediğim karakterimin düşmana saldırdığında düşmanın acı çekme animasyonunu yapmak istiyordum fakat karşıma bu hata çıktı kullandığım algoritma bu

bu yöntemi diğer animasyonlarda kullandım hata vermiyordu ancak burda veriyor

şuan enemy scriptinin içindesiniz
 Animator anim;
Karakter kr;
void start()
{
anim = GetComponent<Animator>();
kr = GetComponent<Karakter_script>();
}

void OnTriggerStay2D (Collider2D coll)
{

if(coll.gameObject.tag == "Player" && kr.basıldımı == true)   //basıldımı burda karekterin saldırma işlemidir
{
anim.Play("enemy_acıçekme");

}


}
  Cevapla
#2
Hatanın sebebi kullanmaya çalıştığın bir değişkenin değeri boş yada atamayı yanlış yaptıığın unuttun içinde olabilir o yüzden kullandığın değişkenleri tek tek kontrol et hangisinde hata var o şekilde görebilirsin.
Bir gün her şey kodlanacak ... Idea

resim
  Cevapla
#3
bu scripti atadığın nesnenin animator komponenti olmadığından olabilir. aynı şey Karakter_script içinde geçerli
  Cevapla
#4
(03-02-2018, Saat: 12:32)TheTudors Nickli Kullanıcıdan Alıntı: Linkleri görüntüleyebilmek için Kayıt ol manız veya Giriş yapmanız gerekiyor.Anlayışınız için teşekkürler.!Hatanın sebebi kullanmaya çalıştığın bir değişkenin değeri boş yada atamayı yanlış yaptıığın unuttun içinde olabilir o yüzden kullandığın değişkenleri tek tek kontrol et hangisinde hata var o şekilde görebilirsin.

bu hatanın başka sebepleri varmı yani sayabilirmisiniz zahmet olmasa
  Cevapla
#5
anim = GetComponent<Animator>();

kr = GetComponent<Karakter_script>();

arkadaşın söylediği gibi nesnenin Animator'u olduğuna emin ol ve aynı zamanda Karakter_script'nin olup olmadığınıda kontrol et.
Bir gün her şey kodlanacak ... Idea

resim
  Cevapla
#6
(03-02-2018, Saat: 18:03)TheTudors Nickli Kullanıcıdan Alıntı: Linkleri görüntüleyebilmek için Kayıt ol manız veya Giriş yapmanız gerekiyor.Anlayışınız için teşekkürler.!anim = GetComponent<Animator>();

kr = GetComponent<Karakter_script>();

arkadaşın söylediği gibi nesnenin Animator'u olduğuna emin ol ve aynı zamanda Karakter_script'nin olup olmadığınıda kontrol et.

düşmanımın animatör komponenti var ve tanımlanmıştı herşey tamam yani kısaca yürüme can azaltma düşmanın yürümesi bunları kodlarken animatör komponentini düzgün bir şekilde kullandım ancak şu düşman acı çekme animasyonunu yapmaya çalışırken hata verdi
  Cevapla
#7
(03-02-2018, Saat: 18:03)TheTudors Nickli Kullanıcıdan Alıntı: Linkleri görüntüleyebilmek için Kayıt ol manız veya Giriş yapmanız gerekiyor.Anlayışınız için teşekkürler.!anim = GetComponent<Animator>();

kr = GetComponent<Karakter_script>();

arkadaşın söylediği gibi nesnenin Animator'u olduğuna emin ol ve aynı zamanda Karakter_script'nin olup olmadığınıda kontrol et.

zahmet olmasa şu videoya gidebilirmisin Linkleri görüntüleyebilmek için Kayıt ol manız veya Giriş yapmanız gerekiyor.Anlayışınız için teşekkürler.!
  Cevapla
#8
Enemy olan karakterinizde bir animator controller yok hatanız ondan kaynaklı olabilir ama eğer detaylı yardım isterseniz özelden TeamVeawer discord veya skype verin yardımcı olayım.
Bir gün her şey kodlanacak ... Idea

resim
  Cevapla


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
  Unity ParticleRenderer hatası kingcoder 0 73 12-07-2019, Saat: 12:56
Son Yorum: kingcoder
  Ekran Karıncalanma Hatası sercan.aydemir 0 91 03-06-2019, Saat: 22:43
Son Yorum: sercan.aydemir
  getcomponent hatası PURGATORY 1 116 18-05-2019, Saat: 20:09
Son Yorum: abayir41
  unity hatası deaderuly 1 139 30-04-2019, Saat: 16:57
Son Yorum: abayir41
Exclamation PlayStore yükleme hatası.. Acil Yardım ulusoy.exe 9 765 20-11-2018, Saat: 02:07
Son Yorum: mtat0640

Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi