Üyelik Tarihi: 05-09-2017
15-05-2019, Saat: 08:11
(Son Düzenleme: 15-05-2019, Saat: 08:13, Düzenleyen: abayir41.)
Şimdi şöyle yapalım
A ve B karakterleri olsun ikisidie satın alınmış olsun ama oyunu oynayan kişi bu karakterlerin birisini oynayabilir bu yüzden bi karakteri seçmesi lazım şimdi o aldığı karakterleri artık nerede seçecekse seçecek ve seçtiği karakterin üstünde seçili olduğunu belli eden bir icon yada yazı çıkaracaksın buraya kadar her şey görsel. Şimdi kodlama kısmına bakarsak ne yapmamız lazım eski seçili olan karakterdeki seçili imgesini kaldırıp yeni seçilene atamak ve seçilenin özel no sunu bir yere kaydetmek
İlk özel noyu alalım gerisi kolay
Bunun için çok kolay bir fonksiyon oluşturacağız
void Char_Secme(int no){
PlayerPrefs.SetInt("Karakter_nosu",no);
}
Şimdi sen bunu karakterlerinin üzerine tıklandığı da etkin mi yaparsın yoksa ayrıyitten yeni buton mu koyarsın sana kalmış
Şimdi sen bunu o butona atayacaksın ve senden bir int türlü paramatre girmeni istiyecek ha unutursan default olarak 0 alıyor olabilir ama unutma şimdi o paramatreleri ilk karaktere 0 ikinciye 1 ver ve böyle git çünkü birazdan karakterlerimizin şeçili kaldırırken yada oyunun başında spawnlerken array içerisinden halledeceğiz
Eski imgeyi kaldırmak biraz senin tasarımınla alakalı ben seçili olanın üzerinde tik varmış gibi hayal edecem
public Gameobject[] karakter_tikleri;
void yeni_tik_koyma(int x){
for (int i = 0;i < karakter_tikleri.Lenght;i++){
if( i== x ){
karakter_tikleri[i].setActive = true;
}else {
karakter_tikleri[i].setActive = false;
}
}
}
Şimdi burdaki x değeri karakter no su sen bu fonksiyonu istediğin yerde çalıştirabilirsin artık ben bunu karakteri seçtikten hemen sonra çalışsın istiyorum bu yüzden kodda şöyle bir değişiklik yapıyorum
void Char_Secme(int no){
PlayerPrefs.SetInt("Karakter_nosu",no);
yeni_tik_koyma(no);
}
neden playerprefse kaydettiğimi sorarsan ilerde iişine yarar oyun kapanıp açıldiğında kullanıcı tekrar seçmez anlamadıgın yer olursa sor eğer işinine yaradıysa bir repini alırım