18-05-2017, Saat: 19:42
Merhaba arkadaşlar,
Konuya girmeden önce sunları belırteyim, konuyu rehber olarak belki birilerinin işine bir nebze yarar sağlaması amacıyla açıyorum. Kendimi tanıtacak olursam 23 yasındayım Omü Mak Lisans öğrencisiyim profesyonel olarak grafıkerlık yapıyorum bunun yanında ayrıca İllüstrasyon, 3d modelleme ile uğraşıyorum.
Hepimizin bildiği gibi grafik oyunlarda önemli bir konuma sahiptir. Gerek oyun içi olsun gerekse oyun menüsü yaptığımız her tasarım aslında bizi grafiğe götürüyor. Gelin hep beraber bakalım nedir bu grafik dediğimiz şey ?
Grafiği şöyle tanımlarsak daha genel ve açıklayıcı olacaktır: "Her Şey" evet evet her şey. aklınıza gelebılecek her turlu harf renk çizgi bir grafiktir aslında.
yaptığımız çalışmalarda öyle güzel ahenk olur ki bu harfler renkler şekiller sanata dönüşüverir. Peki grafiğin oyunlarımıza etkisi nedir? Tabii ki çok fazla.
Kimse oyunu açtığında karsısındaki beyaz ekran uzerinde duran "Yeni oyun" butonunu görmeyi cazip bulmaz. Bu yüzdendir ki uyum ahenk ve renk ve sizin yaratıcılığınızla yapacağınız o eserler kim bilir belkı yenı bır tür ortaya cıkartacak belkı olan bır turu geliştirecek belki de değiştirecek.
"E bu kadar anlattın da kardeş sonuç" dediğinizi duyar gibiyim. öncelikle herhangi bir tasarım yaparken neyi amaçladığınızı iyi bilin. karakter mi yapacaksınız silah mi olacak yoksa bir arkaplan mı? Bu kararlar bizi sonuca daha kolay ulaştıracaktır. İkinci öncelik renk paleti cok detay verip sizleri sıkmak ıstemıyorum ama paletlerin grafık uzerındeki etkisini tarife gerek yoktur dıye umuyorum. Paletinizdeki renkleri denemekten korkmayın nasıl sevdıysenız oyle kalsın bırakın yok ya sevmedım dersenız basın değişsin. Renk onemlidir. Renkler arası uyum da öyle çalışmalarınızda yapacağınız renklendirme uyumlu olmalı kı goze hoş görünsün. Küçük bir tavsiye calışmalarınızı yaparken renklendirme işine öncelikle ortamda bulunan renklerden kulanmaya başlayın. Duymuşsunuzdur "damlalık" diye bir araç çoğu tasarım programında bulunur kendısı ve baş tacıdır.
Renkler hakkında bu kadar konuştuktan sonra gelelim bu grafık calışmaları nasıl yapılır? Bildiğiniz gibi bunun binbir türlü alternatifi var. En basiti hepimizin kullandığı paint. Bunun yanında önerebileceğim programlar tabiiki var. İlki herkesin bildiği Adobe Photoshop. Her türlü işinizi görebilecek profesyonel anlamda da coğu tasarımcının işini kolaylaştıran bu programda yapamayacağınız yok. Sadece hayal edin. Bir diğer önereceğim program ise CorelDraw. Bilenleriniz vardır mutlaka ama bilmeyenler için anlatacağım birazcık.
CorelDraw vektör tabanlı bır grafık programıdır."hobaa bir de vektör çıktı!" hemen açıklayayım vektör "çözünürlükten bağımsız, herbir nesnenin matematiksel ifadelerle oluşturulduğu ve en önemlisi detay kaybetmeden herhangi bir boyuta yeniden ölçeklendirilebilen grafik türüdür." <vektorelcizim.net>
yanı vektör tabanında yaptığınız çalışmaları ister bir A4 kağıdına çıktı alın ister 5 metreye 7 metre bir afiş ilanına hiçbir şekilde bozulma olmayacaktır. Bu durum genelde logo tasarımcılarının işine geldiği için kullanılır.
"Ne gerek var vektöre zaten adını sevmedim" Vektör işinizi bi nebze de olsa kolaylaştırır. he istemiyorsanız vektorle ugrasmak yine Corel diyorum. Bu kez CorelPhoto-Paint. Adobe Photoshop kadar olmasa da fazlasıyla işinizi görecektir.
Sabredip azimle buraya kadar okuyan herkese teşekkür ederim. Herhangi bir sorunuz ya da sorununuz olursa yardımcı olmaya çalışırım.
Konuya girmeden önce sunları belırteyim, konuyu rehber olarak belki birilerinin işine bir nebze yarar sağlaması amacıyla açıyorum. Kendimi tanıtacak olursam 23 yasındayım Omü Mak Lisans öğrencisiyim profesyonel olarak grafıkerlık yapıyorum bunun yanında ayrıca İllüstrasyon, 3d modelleme ile uğraşıyorum.
Hepimizin bildiği gibi grafik oyunlarda önemli bir konuma sahiptir. Gerek oyun içi olsun gerekse oyun menüsü yaptığımız her tasarım aslında bizi grafiğe götürüyor. Gelin hep beraber bakalım nedir bu grafik dediğimiz şey ?
Grafiği şöyle tanımlarsak daha genel ve açıklayıcı olacaktır: "Her Şey" evet evet her şey. aklınıza gelebılecek her turlu harf renk çizgi bir grafiktir aslında.
yaptığımız çalışmalarda öyle güzel ahenk olur ki bu harfler renkler şekiller sanata dönüşüverir. Peki grafiğin oyunlarımıza etkisi nedir? Tabii ki çok fazla.
Kimse oyunu açtığında karsısındaki beyaz ekran uzerinde duran "Yeni oyun" butonunu görmeyi cazip bulmaz. Bu yüzdendir ki uyum ahenk ve renk ve sizin yaratıcılığınızla yapacağınız o eserler kim bilir belkı yenı bır tür ortaya cıkartacak belkı olan bır turu geliştirecek belki de değiştirecek.
"E bu kadar anlattın da kardeş sonuç" dediğinizi duyar gibiyim. öncelikle herhangi bir tasarım yaparken neyi amaçladığınızı iyi bilin. karakter mi yapacaksınız silah mi olacak yoksa bir arkaplan mı? Bu kararlar bizi sonuca daha kolay ulaştıracaktır. İkinci öncelik renk paleti cok detay verip sizleri sıkmak ıstemıyorum ama paletlerin grafık uzerındeki etkisini tarife gerek yoktur dıye umuyorum. Paletinizdeki renkleri denemekten korkmayın nasıl sevdıysenız oyle kalsın bırakın yok ya sevmedım dersenız basın değişsin. Renk onemlidir. Renkler arası uyum da öyle çalışmalarınızda yapacağınız renklendirme uyumlu olmalı kı goze hoş görünsün. Küçük bir tavsiye calışmalarınızı yaparken renklendirme işine öncelikle ortamda bulunan renklerden kulanmaya başlayın. Duymuşsunuzdur "damlalık" diye bir araç çoğu tasarım programında bulunur kendısı ve baş tacıdır.
Renkler hakkında bu kadar konuştuktan sonra gelelim bu grafık calışmaları nasıl yapılır? Bildiğiniz gibi bunun binbir türlü alternatifi var. En basiti hepimizin kullandığı paint. Bunun yanında önerebileceğim programlar tabiiki var. İlki herkesin bildiği Adobe Photoshop. Her türlü işinizi görebilecek profesyonel anlamda da coğu tasarımcının işini kolaylaştıran bu programda yapamayacağınız yok. Sadece hayal edin. Bir diğer önereceğim program ise CorelDraw. Bilenleriniz vardır mutlaka ama bilmeyenler için anlatacağım birazcık.
CorelDraw vektör tabanlı bır grafık programıdır."hobaa bir de vektör çıktı!" hemen açıklayayım vektör "çözünürlükten bağımsız, herbir nesnenin matematiksel ifadelerle oluşturulduğu ve en önemlisi detay kaybetmeden herhangi bir boyuta yeniden ölçeklendirilebilen grafik türüdür." <vektorelcizim.net>
yanı vektör tabanında yaptığınız çalışmaları ister bir A4 kağıdına çıktı alın ister 5 metreye 7 metre bir afiş ilanına hiçbir şekilde bozulma olmayacaktır. Bu durum genelde logo tasarımcılarının işine geldiği için kullanılır.
"Ne gerek var vektöre zaten adını sevmedim" Vektör işinizi bi nebze de olsa kolaylaştırır. he istemiyorsanız vektorle ugrasmak yine Corel diyorum. Bu kez CorelPhoto-Paint. Adobe Photoshop kadar olmasa da fazlasıyla işinizi görecektir.
Sabredip azimle buraya kadar okuyan herkese teşekkür ederim. Herhangi bir sorunuz ya da sorununuz olursa yardımcı olmaya çalışırım.
