Hey merhaba ziyaretçi bize destek olmak ister misin ? Hemen Kayıt Ol Seni hiç sıkmadan kayıt edeceğiz endişelenmek bize destek olduğun için teşekkürler.



  • Toplam: 0 Oy - Ortalama: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Quaternion.Euler fonksiyonu nedir ? Ne işe yarar?
#1
Merhabalar ,

Öncelikle Quaternion.Euler fonksiyonunu anlayabilmek için , Quaternion ( Kuaternion - Dördey ) nedir bunu bilmemiz gerekmektedir.Kuaterniyonlar 3 boyutlu uzayda ( gerçekten uzunca araştırmam gerekti değerlendirin bu bilgileri  Big Grin Big Grin ) dönme ve rotasyon değişikliğini yapmak için tanımlanmış sayı sistemidir.Bilenler için karmaşık sayılar ve reel sayıların üstünde daha genel bir kümedir.Tanım gereği özellikle matematik ve fizikte çok fazla alanda uygulaması vardır.Doğal olarak Unity'nin fizik motoruda bundan faydalanmak istemiş , çünkü rijit( formunu koruyan ) objelerin hareketinde özellikle rotasyon değişikliğinde 3B uzayda kullanımı oldukça kolaylaştırmaktadır.Hülasa konu bundan ibarettir.

Şimdi gelelim fonksiyonun marifetine ve kullanım şekillerine


Alıntı:public static Linkleri görüntüleyebilmek için Kayıt ol manız veya Giriş yapmanız gerekiyor.Anlayışınız için teşekkürler.! Euler(float x, float y, float z); 

x , y ve z için parametreler almaktadır.

Z ekseni etrafında z derecesi, x ekseni etrafında x derece ve y ekseni etrafında y derecesi kadar döndürebilmek için bir dönüş değeri döndürür.(dönmeli bi'cümle Smile )


Alıntı: public Linkleri görüntüleyebilmek için Kayıt ol manız veya Giriş yapmanız gerekiyor.Anlayışınız için teşekkürler.! rotasyon = Linkleri görüntüleyebilmek için Kayıt ol manız veya Giriş yapmanız gerekiyor.Anlayışınız için teşekkürler.!(0, 30, 0);

şeklinde tanımlanabilir. Buradaki rotasyon girilen açısal parametrelerce belirleniyor.Bir vektör yönünde rotasyon almasını istersekte


Alıntı:public Linkleri görüntüleyebilmek için Kayıt ol manız veya Giriş yapmanız gerekiyor.Anlayışınız için teşekkürler.! rotasyon = Linkleri görüntüleyebilmek için Kayıt ol manız veya Giriş yapmanız gerekiyor.Anlayışınız için teşekkürler.!(new Linkleri görüntüleyebilmek için Kayıt ol manız veya Giriş yapmanız gerekiyor.Anlayışınız için teşekkürler.!(0, 30, 0));

şeklinde kullanırız.Bunları uygulamakta fayda var daha iyi anlayabilmek adına.
  Cevapla


Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi