Hey merhaba ziyaretçi bize destek olmak ister misin ? Hemen Kayıt Ol Seni hiç sıkmadan kayıt edeceğiz endişelenmek bize destek olduğun için teşekkürler.



  • Toplam: 0 Oy - Ortalama: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Scroll rect instantiate sorunu
#1
Boş bir gameobject oluşturdum ve bu gameobjeye scroll rect ve maske ekledim. İçinde klonlanacak olan objelerimin bulunduğu paneli bu gameobjectin içine attım . Sorunsuz şekilde horizontal kaydırma yapıyor fakat klonlama yapacak olan "inşa et" butonuna tıkladığımda ilgili script başarılı bir şekilde çalışıyor ama oyun alanında göremiyorum klonladığım objeyi yani prefabı , oluşturduğum gameobjectin içinde görebiliyorum sadece  ilgili prefabı , rastgele oluşturduğu için klonlanan objeyi gameobjectin içine sürüklediğimde görülüyor, nedeni ne olabilir nasıl düzeltmem gerekiyor acaba ?  Acil yardım ederseniz çok iyi olur  Rolleyes
  Cevapla
#2
Scroll rect bir canvasla çalısır  prefabınızda bir canvasla mı spawnlıyorsunuz eğer öyle değilse bir canvas ekleyin yada çok canvas istemiyorsanız scripte start kısmına bir canvasın childi olarak ayarlayın
  Cevapla
#3
(10-09-2018, Saat: 17:00)abayir41 Nickli Kullanıcıdan Alıntı: Linkleri görüntüleyebilmek için Kayıt ol manız veya Giriş yapmanız gerekiyor.Anlayışınız için teşekkürler.!Scroll rect bir canvasla çalısır  prefabınızda bir canvasla mı spawnlıyorsunuz eğer öyle değilse bir canvas ekleyin yada çok canvas istemiyorsanız scripte start kısmına bir canvasın childi olarak ayarlayın

Evet bir canvas da instantiate yapıyorum. ayarlama yapacağım start  inşa et butonunun scriptinde ki start mı yoksa farklı bir script mi yazmalıyım?
  Cevapla
#4
Canvas instantiate ediyorsanız sıkıntı olmaması lazım start fonksiyonunu ellemenize gerek yok . Scroll rect prprefab da canvasın içinde olduğundanda emin misiniz. Acaba prefab alırken bir gameobject mi alıyorsunuz yoosa canvas mı aliyoraunuz yani prefabiniz bir canvas mi degilse bir cancanvas olarak deneyin olmassa bende bir deneme yapacagim projemde
  Cevapla
#5
(10-09-2018, Saat: 18:40)abayir41 Nickli Kullanıcıdan Alıntı: Linkleri görüntüleyebilmek için Kayıt ol manız veya Giriş yapmanız gerekiyor.Anlayışınız için teşekkürler.!Canvas instantiate ediyorsanız sıkıntı olmaması lazım start fonksiyonunu ellemenize gerek yok . Scroll rect prprefab da canvasın içinde olduğundanda emin misiniz. Acaba prefab alırken bir gameobject mi alıyorsunuz yoosa canvas mı aliyoraunuz yani prefabiniz bir canvas mi degilse bir cancanvas olarak deneyin olmassa bende bir deneme yapacagim projemde

bir canvasım var ve içinde paneller var. panellerin içinde butonlarım var bu butonları instantiate yapıyorum. panel_harita adında bir diğer panelleri içinde barındıran panelim var . ben panel_baraka_uretilenler panelinin içindeki butonları instantiate yapıyorum. diğer panelde bir sorun yok sıkıntısız instantiate yapıyor. panel_baraka_uretilenler  de bu scroll rect yapmak istediğim boş gameobjectin içine attığım panel.

Hiyerarşi şu şekilde yani;
canvas
  panel_harita
    panel_uretim
      gameobject_scrollview
         panel_baraka_uretilenler--> bu paneldeki instantiate yaptığım butoblar  sadece gameobject_scrollviewin içinde görünüyor
  Cevapla
#6
AAnladıgım kadarıyla siz scrollviewi prefab yaptiniz ve onu isntatiate yapiyorsunuz peki siz bunu instinstatia ettiginizde panelüretimin childi mı oluyor yoksa hic bir gamobjectin childi olmuyormu rica etsem oyun esnasinda instantiate tusunuza basip hiyerarşiyi atabilirmisiniz
  Cevapla
#7
(10-09-2018, Saat: 19:34)abayir41 Nickli Kullanıcıdan Alıntı: Linkleri görüntüleyebilmek için Kayıt ol manız veya Giriş yapmanız gerekiyor.Anlayışınız için teşekkürler.!AAnladıgım kadarıyla siz scrollviewi prefab yaptiniz ve onu isntatiate yapiyorsunuz peki siz bunu instinstatia ettiginizde panelüretimin childi mı oluyor yoksa hic bir gamobjectin childi olmuyormu rica etsem oyun esnasinda instantiate tusunuza basip hiyerarşiyi atabilirmisiniz

Scroll view in içinde bulunan butonları prefab  yaptim ve onları instantiate yapiyorum. Her instantiate yaptığım buton ekranda bulunan butonun childı oluyor.


Tabi hiyerarşi şu şekilde oluyor;

Canvas
   Panel_harita
     Panel_uretim
        GameObject_scrllview
           Panel_barakauretilenler
              Panelbutonokcubina
                 Button_okcubina ------------- (prefab )
                    Button_okcubina(Clone)
                    Button_okcubina(Clone)
                    Button_okcubina(Clone)
  Cevapla
#8
Simdi bunların gözükmemesi tuhaf  açıkcası clone lamanız da hatalı gibi çünkü klonladığınız objeler yanlış yere child oluyor buda oyununuzda sıkıntı yapıyor olabilir zaten ilk başta söylemissiniz cloneu sürükleyince oluyor demissiniz instiate ederken transformunu yani parentını belirleyebiliyorsunuz sizde prefabınızı yol gösterin 
Yani
İnstiate(prefabimiz,parent);
Parent Transform olarak tanimlanmalı bunu public olarak tanimlayip hangi objeye sürüklediğinizde çalışan obje olarak yapabilirsiniz
  Cevapla
#9
(10-09-2018, Saat: 21:26)abayir41 Nickli Kullanıcıdan Alıntı: Linkleri görüntüleyebilmek için Kayıt ol manız veya Giriş yapmanız gerekiyor.Anlayışınız için teşekkürler.!Simdi bunların gözükmemesi tuhaf  açıkcası clone lamanız da hatalı gibi çünkü klonladığınız objeler yanlış yere child oluyor buda oyununuzda sıkıntı yapıyor olabilir zaten ilk başta söylemissiniz cloneu sürükleyince oluyor demissiniz instiate ederken transformunu yani parentını belirleyebiliyorsunuz sizde prefabınızı yol gösterin 
Yani
İnstiate(prefabimiz,parent);
Parent Transform olarak tanimlanmalı bunu public olarak tanimlayip hangi objeye sürüklediğinizde çalışan obje olarak yapabilirsiniz

Yanlış yere mi? nereye olmalıydı peki? 
Ben şu şekilde bir instantiate yaptım. 2. satırda da dediğinizi yaptığımı düşünüyorum ama ?

  GameObject btn_okcubina_yeni=Instantiate(Button_okcubina, nokta, Quaternion.identity) as GameObject;

  btn_okcubina_yeni.transform.SetParent(GameObject.Find("Button_okcubina").transform, false);
  Cevapla
#10
Canvas
   Panel_harita
     Panel_uretim
        GameObject_scrllview
           Panel_barakauretilenler
              Panelbutonokcubina
                 Button_okcubina ------------- (prefab )
                 Button_okcubina(Clone)
                 Button_okcubina(Clone)
                 Button_okcubina(Clone

Klonlarınız böyle duruma gelince sorununuz ddüzelmiyor mu ben öyle anlamıştım
Dediğiniz gibi ikinci satırda düzeltmeyi yapmışsinız 
Peki siz bu klonlar hangi parentta child olursa sorununuz düzeliyor siz bunu konuyu açarken bbelirtmiştiniz
Açıkçası konuyu fazla uzattım kusuruma bakmayın
  Cevapla


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
Question 2D Harita Yapımı Sorunu. Lütfen Yardım! kerem_nhuhp 0 26 16-06-2019, Saat: 14:31
Son Yorum: kerem_nhuhp
  Unity üzerinden Visual Studio sorunu cyclopshammer1 3 85 15-06-2019, Saat: 23:49
Son Yorum: abayir41
  Para sorunu gbcm18 1 67 08-06-2019, Saat: 00:43
Son Yorum: abayir41
  "Gradle build failed" Sorunu Cem 3 66 15-05-2019, Saat: 16:36
Son Yorum: abayir41
  Ateş Butonu sorunu bymsec 4 91 04-05-2019, Saat: 17:52
Son Yorum: bymsec

Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi