Hey merhaba ziyaretçi bize destek olmak ister misin ? Hemen Kayıt Ol Seni hiç sıkmadan kayıt edeceğiz endişelenmek bize destek olduğun için teşekkürler.



  • Toplam: 0 Oy - Ortalama: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Unity 2d android için oyun
#1
Star 
İlk defa oyun geliştircem (3d modelleme orta ile ileri düzey arasında bilgim var ) .
Oyun için 3d modelleri (asset , düşman , nesne ,karakter vb ) cartoon tarzında render aldım . 2d olarak android için oyun yapcam . Unity basit olarak kullanabilirim ama c# kod bilgim sıfır ama deneme yanılma oğrencez işte . 
1.soru ) 2d sprite ları birleştirmeden herbirini ayrı ayrı png dosyası olarak kullanabiliyorum . Ama internetten videolara bakınca hepsini tek bir sprite png dosyası olarak kullanıyorlar , sonra unity içinden sprite dosyasını bölüyorlar . Bunun nedeni ne ? Hangisi doğru ? (Tek bi dosya olduğu için daha hızlımı açılır yoksa , İkiside aynımı ? Hepsini birleştirmek zor geldi , 300 tane dosya var (anim olduğu için fazla) )
  Cevapla
#2
Photoshop animation (timeline bölümünde) da sprite sheet ları actım , animasyon olan layer ları otomatik tek bir dosya yapabilen bir photoshop script varmı bildiğiniz kullandığınız .
  Cevapla
#3
Sprite ları seçip unity ekranına surukleyip bırakırsan, unity .anim uzantılı bir animasyon olarak kaydediyor.
  Cevapla
#4
(10-02-2018, Saat: 23:12)mtat0640 Nickli Kullanıcıdan Alıntı: Linkleri görüntüleyebilmek için Kayıt ol manız veya Giriş yapmanız gerekiyor.Anlayışınız için teşekkürler.!Sprite ları seçip unity ekranına surukleyip bırakırsan, unity .anim uzantılı bir animasyon olarak kaydediyor.

Konu o değil ki , android telefonlar için 2d  oyun yapıyorum , telefon kasmasın hızlı ve akıcı telefonu ısıtmayan bi oyun olsun istiyorum , sprite leri tek bir png dosyası olması yada ayrı ayrı png dosyaları olması fark ediyormu diye sormustum . Tek bi dosya olarak yapacağım herkes böyle yapıyor (youtube da oyle görünüyor) .
  Cevapla
#5
Hepsini toplu olarak bir dosya içerisinde unity'e atıp orada Sprite Editor'den ayırman daha doğru olur aslına bakarsan Sprite Editor'den multi'yi seçip editleyebilirsin resimleri o şekilde kesip tek dosyadan ayırabilirsin.
Bir gün her şey kodlanacak ... Idea

resim
  Cevapla
#6
(11-02-2018, Saat: 15:40)TheTudors Nickli Kullanıcıdan Alıntı: Linkleri görüntüleyebilmek için Kayıt ol manız veya Giriş yapmanız gerekiyor.Anlayışınız için teşekkürler.!Hepsini toplu olarak bir dosya içerisinde unity'e atıp orada Sprite Editor'den ayırman daha doğru olur aslına bakarsan Sprite Editor'den multi'yi seçip editleyebilirsin resimleri o şekilde kesip tek dosyadan ayırabilirsin.

Sen admin misin (TheTudors)?  Ben yeni uye oldum , sen ve forumdakiler ne düzeyde acaba ? 
Basit (ama 2d sonsuz koşu tarzı) bi oyun yapıyım dedim (ilk oyunum) , baya zor olcak gibi . 3dsmax , blender  , photoshop etc. gibi yazılımları kullanabiliyorum , unity beni zorlamaz gibi , öğrenebilirim . Ama kodlama konusu baya sıkıntı . C# öğrenmesi baya zor olcak , umarım bana yardımcı olursunuz .( Şu an sprite ları hazırlıyorum . )

2.soru )   Oyunda diken animasyonu var , dikenler yukarı çıkıyor , sonra geri sarıp bu işlemi tekrarlaması gerekiyor .
Animation bölümünde animasyonu tamamlayıp , tamaladıktan sonra otomatik olarak geri sarmasını (ileri ,geri ,ileri ,geri sürekli oynatmasını istiyorum) nasıl yapabilirim . (Sprite leri tek tek tersten sırasıyla koyunca oluyor ,  ama bu yöntem yanlış sanırsam , )
  Cevapla
#7
(11-02-2018, Saat: 16:11)mehtiozturk Nickli Kullanıcıdan Alıntı: Linkleri görüntüleyebilmek için Kayıt ol manız veya Giriş yapmanız gerekiyor.Anlayışınız için teşekkürler.!
(11-02-2018, Saat: 15:40)TheTudors Nickli Kullanıcıdan Alıntı: Linkleri görüntüleyebilmek için Kayıt ol manız veya Giriş yapmanız gerekiyor.Anlayışınız için teşekkürler.!Hepsini toplu olarak bir dosya içerisinde unity'e atıp orada Sprite Editor'den ayırman daha doğru olur aslına bakarsan Sprite Editor'den multi'yi seçip editleyebilirsin resimleri o şekilde kesip tek dosyadan ayırabilirsin.

Sen admin misin (TheTudors)?  Ben yeni uye oldum , sen ve forumdakiler ne düzeyde acaba ? 
Basit (ama 2d sonsuz koşu tarzı) bi oyun yapıyım dedim (ilk oyunum) , baya zor olcak gibi . 3dsmax , blender  , photoshop etc. gibi yazılımları kullanabiliyorum , unity beni zorlamaz gibi , öğrenebilirim . Ama kodlama konusu baya sıkıntı . C# öğrenmesi baya zor olcak , umarım bana yardımcı olursunuz .( Şu an sprite ları hazırlıyorum . )

2.soru )   Oyunda diken animasyonu var , dikenler yukarı çıkıyor , sonra geri sarıp bu işlemi tekrarlaması gerekiyor .
Animation bölümünde animasyonu tamamlayıp , tamaladıktan sonra otomatik olarak geri sarmasını (ileri ,geri ,ileri ,geri sürekli oynatmasını istiyorum) nasıl yapabilirim . (Sprite leri tek tek tersten sırasıyla koyunca oluyor ,  ama bu yöntem yanlış sanırsam , )

Evet , forumun kurucularındanım çok iyi sevide arkadaşlar var tabi ki daha bilmediğimiz bir çok şey var kodlama dünyasında öğrenicek şeyler hiç bir zaman bitmez bana göre ama bir çok konuda sana yardımcı olabiliriz tabi ki pek zorlayacağını sanmam bir çok kaynak ve ders mevcut kanalımızda da Linkleri görüntüleyebilmek için Kayıt ol manız veya Giriş yapmanız gerekiyor.Anlayışınız için teşekkürler.! Diken soruna gelince animation ile yapabilirsin unity'den dikenler için bir animasyon hazırlayabilirsin sonrasında da Animator ile parametrelerle onları kontrol edebilirsin elinden geldiğince yardımcı olabilirim sorman yeterli bir discord kanalı çok yakında açacağım aynı zamanda.
Bir gün her şey kodlanacak ... Idea

resim
  Cevapla
#8
Teşekkürler cevap için , animasyonda yapabiliyorum zaten bunu kodla nasıl yapabilirim ,
 Biraz karışık gelebilir yazacaklarım anlatamıyabılırımde .
6 frameli bi diken nesnesi var , normalde 1 den 4 e gidip geri gelsin (1 , 2 , 3 ,4 , 3, 2 , frame sürekli tekrar etsin ) 
Eğer oyuncu dikene yaklasırsa 1 den 6 ya gidip geri gelsin  (1 , 2 , 3, 4 , 5 , 6 , 5 , 4 , 3 , 2 , frame  sürekli tekrar etsin ) 
Animator kısmı ve kod gerekiyor biliyorum . Ne yapmalıyım ? Bildiğiniz bi yerde bunun dersi varmı yabancı dil olması önemli değil ?
  Cevapla
#9
3.soru ) Sprite 4096 x 4096 png dosyası yapıyorum  (android 4.1 apı 16 kullancam) 4k png dosyası android 4.1 için  kasma ısınma gibi sorun yasatırmı ?
           Gercek anlamda deneyimli arkadaşlar normalde hangi apı kullanıyorsunuz ?
  Cevapla
#10
(12-02-2018, Saat: 14:52)mehtiozturk Nickli Kullanıcıdan Alıntı: Linkleri görüntüleyebilmek için Kayıt ol manız veya Giriş yapmanız gerekiyor.Anlayışınız için teşekkürler.!3.soru ) Sprite 4096 x 4096 png dosyası yapıyorum  (android 4.1 apı 16 kullancam) 4k png dosyası android 4.1 için  kasma ısınma gibi sorun yasatırmı ?
           Gercek anlamda deneyimli arkadaşlar normalde hangi apı kullanıyorsunuz ?

O kadar yüksek çözünürlüğe gerek yok ki unity üzerinden resmi Android için override edebilirsin oradan 256 512 falan dene bozulma yoksa o şekilde kullan.
Bir gün her şey kodlanacak ... Idea

resim
  Cevapla


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
Question Unity Zaman Aralıkları ile İstediğimizi Yaptırma sukruesenx 1 47 30-08-2019, Saat: 16:15
Son Yorum: Eyelay
Question Unity Butona Basıldığında Image Değiştirme sukruesenx 2 52 30-08-2019, Saat: 00:21
Son Yorum: sukruesenx
  Photon ve Unity panimo 0 44 17-08-2019, Saat: 17:16
Son Yorum: panimo
Exclamation unity reklam çıkmama sorunu blackiron 3 156 09-08-2019, Saat: 10:21
Son Yorum: Eyelay
Exclamation unity reklam çıkmama sorunu blackiron 1 111 02-08-2019, Saat: 13:36
Son Yorum: karacanstudios

Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi