Hey merhaba ziyaretçi bize destek olmak ister misin ? Hemen Kayıt Ol Seni hiç sıkmadan kayıt edeceğiz endişelenmek bize destek olduğun için teşekkürler.



  • Toplam: 0 Oy - Ortalama: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Unity 2d pause menu sorunu
#1
Normal şartlarda oyunumda ekranın herhangi bir yerinden bas sürükle mantığıyla top oluşturuyorum ve kuvvet verip o yöne doğru gitmesini sağlıyorum. Sıkıntılı durum şu ekran daki pause butonuna tıkladığım zamanda bu olayı yapıyor bunun olmasını istemiyorum. Boola kontrol ettiriyorum fakat sürükle bırak kısmı update fonksiyonunda olduğu için pause butonuna bastığım zaman topu oluşturmaya devam ediyor çünkü o an boolu çevirmeme olanak sağlamadan topu bir kerelik daha doğurmuş oluyor. Bunu engellemem lazım.
  Cevapla
#2
Çok mantıklı olur mu bilmem ama top spawnlama olayını bir box collidera tıkladıgıda calıstırıp dene(box collider pause tusuna deymicek).

Demek istedigim box collidera bir script atayip box collidera tiklandiginda bir bool true olup senin upupdateni döndürebilir gene colliderlar pause tusuna deymesin(birden fazla colliderda yapabilirsin yeterki ustunde o tiklandigi bool true yapan script olsun ve pause tusuna deymesin).
  Cevapla
#3
(14-07-2018, Saat: 01:18)abayir41 Nickli Kullanıcıdan Alıntı: Linkleri görüntüleyebilmek için Kayıt ol manız veya Giriş yapmanız gerekiyor.Anlayışınız için teşekkürler.!Çok mantıklı olur mu bilmem ama top spawnlama olayını bir box collidera tıkladıgıda calıstırıp dene(box collider pause tusuna deymicek).

Demek istedigim box collidera bir script atayip box collidera tiklandiginda bir bool true olup senin upupdateni döndürebilir gene colliderlar pause tusuna deymesin(birden fazla colliderda yapabilirsin yeterki ustunde o tiklandigi bool true yapan script olsun ve pause tusuna deymesin).

Ama böylede farklı ekrandaki bir telefonda sıkıntı çıkarmaz mı ?
  Cevapla
#4
(14-07-2018, Saat: 11:18)Metin137 Nickli Kullanıcıdan Alıntı: Linkleri görüntüleyebilmek için Kayıt ol manız veya Giriş yapmanız gerekiyor.Anlayışınız için teşekkürler.!
(14-07-2018, Saat: 01:18)abayir41 Nickli Kullanıcıdan Alıntı: Linkleri görüntüleyebilmek için Kayıt ol manız veya Giriş yapmanız gerekiyor.Anlayışınız için teşekkürler.!Çok mantıklı olur mu bilmem ama top spawnlama olayını bir box collidera tıkladıgıda calıstırıp dene(box collider pause tusuna deymicek).

Demek istedigim box collidera bir script atayip box collidera tiklandiginda bir bool true olup senin upupdateni döndürebilir gene colliderlar pause tusuna deymesin(birden fazla colliderda yapabilirsin yeterki ustunde o tiklandigi bool true yapan script olsun ve pause tusuna deymesin).

Ama böylede farklı ekrandaki bir telefonda sıkıntı çıkarmaz mı ?

Doğru diyorsun o zaman gorünmez bir image yada buton la yapabilirsin tabi o köşe çentiklerini yerleşturmen lazım biliyosundur zaten.
  Cevapla
#5
(14-07-2018, Saat: 16:56)abayir41 Nickli Kullanıcıdan Alıntı: Linkleri görüntüleyebilmek için Kayıt ol manız veya Giriş yapmanız gerekiyor.Anlayışınız için teşekkürler.!
(14-07-2018, Saat: 11:18)Metin137 Nickli Kullanıcıdan Alıntı: Linkleri görüntüleyebilmek için Kayıt ol manız veya Giriş yapmanız gerekiyor.Anlayışınız için teşekkürler.!Ama böylede farklı ekrandaki bir telefonda sıkıntı çıkarmaz mı ?

Doğru diyorsun o zaman gorünmez bir image yada buton la yapabilirsin tabi o köşe çentiklerini yerleşturmen lazım biliyosundur zaten.

Daha kolay bir yöntem olmak zorunda ya ui araçlarına tıkladığımız zaman oranın mouse positionunu almamamın bir yolyolu olmalı.
  Cevapla
#6
(14-07-2018, Saat: 18:35)Metin137 Nickli Kullanıcıdan Alıntı: Linkleri görüntüleyebilmek için Kayıt ol manız veya Giriş yapmanız gerekiyor.Anlayışınız için teşekkürler.!
(14-07-2018, Saat: 16:56)abayir41 Nickli Kullanıcıdan Alıntı: Linkleri görüntüleyebilmek için Kayıt ol manız veya Giriş yapmanız gerekiyor.Anlayışınız için teşekkürler.!Doğru diyorsun o zaman gorünmez bir image yada buton la yapabilirsin tabi o köşe çentiklerini yerleşturmen lazım biliyosundur zaten.

Daha kolay bir yöntem olmak zorunda ya ui araçlarına tıkladığımız zaman oranın mouse positionunu almamamın bir yolyolu olmalı.
zaten uı araçlarının transforumunu alabiliyorsunuz ve her mobilde uyumlu yani her mobilde x ve y si değişecek. Ui araçlarında GetComponent<Transform>().position çalışmakta. Ama böyle nasıl yapacağınızı anlamadım çünkü transform bir noktadır ve sizin pause tuşunuz bir noktadan büyük olacaktır. Başka bir tavsiyem kodlar yukarıdan aşağıya okunur böylece belki istediğinizi yapabilirsiniz yani ilk kontrol ettirip yapabilirsin ama farklı scriptlerde ve update lerini kullanıyorsanız bilemem.

isterseniz scriptinizi atın nasıl düzeltilir bakarız çünkü harbiden böyle uğraşmamak lazım.
  Cevapla
#7
(15-07-2018, Saat: 01:58)abayir41 Nickli Kullanıcıdan Alıntı: Linkleri görüntüleyebilmek için Kayıt ol manız veya Giriş yapmanız gerekiyor.Anlayışınız için teşekkürler.!
(14-07-2018, Saat: 18:35)Metin137 Nickli Kullanıcıdan Alıntı: Linkleri görüntüleyebilmek için Kayıt ol manız veya Giriş yapmanız gerekiyor.Anlayışınız için teşekkürler.!Daha kolay bir yöntem olmak zorunda ya ui araçlarına tıkladığımız zaman oranın mouse positionunu almamamın bir yolyolu olmalı.
zaten uı araçlarının transforumunu alabiliyorsunuz ve her mobilde uyumlu yani her mobilde x ve y si değişecek. Ui araçlarında GetComponent<Transform>().position çalışmakta. Ama böyle nasıl yapacağınızı anlamadım çünkü transform bir noktadır ve sizin pause tuşunuz bir noktadan büyük olacaktır. Başka bir tavsiyem kodlar yukarıdan aşağıya okunur böylece belki istediğinizi yapabilirsiniz yani ilk kontrol ettirip yapabilirsin ama farklı scriptlerde ve update lerini kullanıyorsanız bilemem.

isterseniz scriptinizi atın nasıl düzeltilir bakarız çünkü harbiden böyle uğraşmamak lazım.

Botunun olduğu kısım da kare şeklinde bir rect oluşurup buna tıklanıp tıklanmadığına bakabilirim, eğer dediğiniz gibi farklı cihazlarda sıkıntı çıkarmaz sa
  Cevapla
#8
(15-07-2018, Saat: 09:02)Metin137 Nickli Kullanıcıdan Alıntı: Linkleri görüntüleyebilmek için Kayıt ol manız veya Giriş yapmanız gerekiyor.Anlayışınız için teşekkürler.!
(15-07-2018, Saat: 01:58)abayir41 Nickli Kullanıcıdan Alıntı: Linkleri görüntüleyebilmek için Kayıt ol manız veya Giriş yapmanız gerekiyor.Anlayışınız için teşekkürler.!zaten uı araçlarının transforumunu alabiliyorsunuz ve her mobilde uyumlu yani her mobilde x ve y si değişecek. Ui araçlarında GetComponent<Transform>().position çalışmakta. Ama böyle nasıl yapacağınızı anlamadım çünkü transform bir noktadır ve sizin pause tuşunuz bir noktadan büyük olacaktır. Başka bir tavsiyem kodlar yukarıdan aşağıya okunur böylece belki istediğinizi yapabilirsiniz yani ilk kontrol ettirip yapabilirsin ama farklı scriptlerde ve update lerini kullanıyorsanız bilemem.

isterseniz scriptinizi atın nasıl düzeltilir bakarız çünkü harbiden böyle uğraşmamak lazım.

Botunun olduğu kısım da kare şeklinde bir rect oluşurup buna tıklanıp tıklanmadığına bakabilirim, eğer dediğiniz gibi farklı cihazlarda sıkıntı çıkarmaz sa

İstediğiniz gibi yapabilirsiniz. Aslında böyle uğraşmamak lazım  pause tuşunuz sadece bir image component iceriyorsa ve event triggerla bunu kontorl ediyorsaniz  böyle bir sıkınti oluşabilir. Buton component yoksa ekleyin derim.
  Cevapla


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
  unity oynu andrid opdimizayonu MHT technic 3 547 23-07-2018, Saat: 16:24
Son Yorum: mtat0640
  Unity-Gradle Build Failed! Blackseademon 5 2,328 18-07-2018, Saat: 21:36
Son Yorum: Metin137
  Unıty 3d Clon debrandr 14 3,091 20-05-2017, Saat: 16:29
Son Yorum: debrandr

Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi