![]() |
GameObject için GetComponent Kullanımı - Baskı Önizleme +- Unity 3D TR Forum (http://forum.unity3dtr.com) +-- Forum: Başlangıç (http://forum.unity3dtr.com/forum-baslangic) +--- Forum: Unity3D Giriş (http://forum.unity3dtr.com/forum-unity3d-giris) +---- Forum: Önemli Classes ( Sınıflar ) (http://forum.unity3dtr.com/forum-onemli-classes-siniflar) +----- Forum: GameObject - Oyun Objesi (http://forum.unity3dtr.com/forum-gameobject-oyun-objesi) +----- Konu Başlığı: GameObject için GetComponent Kullanımı (/konu-gameobject-icin-getcomponent-kullanimi.html) |
GameObject için GetComponent Kullanımı - undefined - 05-05-2017 GetComponent Kullanımı Unity'de objelerin özelliklerini gördüğümüz inspector kısmı vardır. Bu kısımda bulunanlara component ( bileşen ) adı verilmektedir. Her bileşenin bulunduğu obje üzerinde bir etki veyahut davranış verme özelliği bulunur. ![]() GetComponent fonksiyondur ve script için bileşen seçilmesini sağlamaktadır. Kod: Kod: using System.Collections; Yukarıdaki kullanımda scriptin bulunduğu obje için varolan bir animatörü , bir değişkene atayıp sonrasında animatörde bulunan bir koşul - bool değerini aldık.Eğer ki scriptin eklendiği objede animatör yoksa şöyle bir hata alınacaktır. ![]() Bunun dışında Generic Methods dediğimiz fonksiyon olduğu için şu şekilde yazılabilir ; Kod: using System.Collections; |