Unity 3D TR Forum
GameObject için GetComponent Kullanımı - Baskı Önizleme

+- Unity 3D TR Forum (http://forum.unity3dtr.com)
+-- Forum: Başlangıç (http://forum.unity3dtr.com/forum-baslangic)
+--- Forum: Unity3D Giriş (http://forum.unity3dtr.com/forum-unity3d-giris)
+---- Forum: Önemli Classes ( Sınıflar ) (http://forum.unity3dtr.com/forum-onemli-classes-siniflar)
+----- Forum: GameObject - Oyun Objesi (http://forum.unity3dtr.com/forum-gameobject-oyun-objesi)
+----- Konu Başlığı: GameObject için GetComponent Kullanımı (/konu-gameobject-icin-getcomponent-kullanimi.html)



GameObject için GetComponent Kullanımı - undefined - 05-05-2017

GetComponent Kullanımı 


Unity'de objelerin özelliklerini gördüğümüz inspector kısmı vardır. Bu kısımda bulunanlara component ( bileşen ) adı verilmektedir. Her bileşenin bulunduğu obje üzerinde bir etki veyahut davranış verme özelliği bulunur.

resim


GetComponent fonksiyondur ve script için bileşen seçilmesini sağlamaktadır.

Kod:
Kod:
using System.Collections;
using System.Collections.Generic;
using UnityEngine;

public class deneme : MonoBehaviour {

// Her görüntüde veya pencerede çağrılır.
    void Update () {

        Animator birAnimator = GetComponent(Animator); // Normal bir kullanım
        bool kosulDeger = birAnimator.GetBool("koş");
     
}
}


Yukarıdaki kullanımda scriptin bulunduğu obje için varolan bir animatörü , bir değişkene atayıp sonrasında animatörde bulunan bir koşul - bool değerini aldık.Eğer ki scriptin eklendiği objede animatör yoksa şöyle bir hata alınacaktır.


resim

Bunun dışında Generic Methods dediğimiz fonksiyon olduğu için şu şekilde yazılabilir ;



Kod:
using System.Collections;
using System.Collections.Generic;
using UnityEngine;

public class deneme : MonoBehaviour {

// Her görüntüde veya pencerede çağrılır.
   void Update () {

       Animator birAnimator = GetComponent<Animator>();  
       bool kosulDeger = birAnimator.GetBool("koş");
   
}
}