Öncellikle Selamun Aleyküm son 1 aydır unity'de mobil için 2d platform oyun yapıyorum ancak dün akşam bir hatayla karşılaştım hata şu
NullReferenceException: Object reference not set to an instance of an object
yapmak istediğim karakterimin düşmana saldırdığında düşmanın acı çekme animasyonunu yapmak istiyordum fakat karşıma bu hata çıktı kullandığım algoritma bu
bu yöntemi diğer animasyonlarda kullandım hata vermiyordu ancak burda veriyor
şuan enemy scriptinin içindesiniz
Animator anim;
Karakter kr;
void start()
{
anim = GetComponent<Animator>();
kr = GetComponent<Karakter_script>();
}
void OnTriggerStay2D (Collider2D coll)
{
if(coll.gameObject.tag == "Player" && kr.basıldımı == true) //basıldımı burda karekterin saldırma işlemidir
{
anim.Play("enemy_acıçekme");
}
}
Hatanın sebebi kullanmaya çalıştığın bir değişkenin değeri boş yada atamayı yanlış yaptıığın unuttun içinde olabilir o yüzden kullandığın değişkenleri tek tek kontrol et hangisinde hata var o şekilde görebilirsin.
bu scripti atadığın nesnenin animator komponenti olmadığından olabilir. aynı şey Karakter_script içinde geçerli
(03-02-2018, Saat: 12:32)TheTudors Nickli Kullanıcıdan Alıntı: Linkleri görüntüleyebilmek için Kayıt ol manız veya Giriş yapmanız gerekiyor.Anlayışınız için teşekkürler.!Hatanın sebebi kullanmaya çalıştığın bir değişkenin değeri boş yada atamayı yanlış yaptıığın unuttun içinde olabilir o yüzden kullandığın değişkenleri tek tek kontrol et hangisinde hata var o şekilde görebilirsin.
bu hatanın başka sebepleri varmı yani sayabilirmisiniz zahmet olmasa
anim = GetComponent<Animator>();
kr = GetComponent<Karakter_script>();
arkadaşın söylediği gibi nesnenin Animator'u olduğuna emin ol ve aynı zamanda Karakter_script'nin olup olmadığınıda kontrol et.
(03-02-2018, Saat: 18:03)TheTudors Nickli Kullanıcıdan Alıntı: Linkleri görüntüleyebilmek için Kayıt ol manız veya Giriş yapmanız gerekiyor.Anlayışınız için teşekkürler.!anim = GetComponent<Animator>();
kr = GetComponent<Karakter_script>();
arkadaşın söylediği gibi nesnenin Animator'u olduğuna emin ol ve aynı zamanda Karakter_script'nin olup olmadığınıda kontrol et.
düşmanımın animatör komponenti var ve tanımlanmıştı herşey tamam yani kısaca yürüme can azaltma düşmanın yürümesi bunları kodlarken animatör komponentini düzgün bir şekilde kullandım ancak şu düşman acı çekme animasyonunu yapmaya çalışırken hata verdi
(03-02-2018, Saat: 18:03)TheTudors Nickli Kullanıcıdan Alıntı: Linkleri görüntüleyebilmek için Kayıt ol manız veya Giriş yapmanız gerekiyor.Anlayışınız için teşekkürler.!anim = GetComponent<Animator>();
kr = GetComponent<Karakter_script>();
arkadaşın söylediği gibi nesnenin Animator'u olduğuna emin ol ve aynı zamanda Karakter_script'nin olup olmadığınıda kontrol et.
zahmet olmasa şu videoya gidebilirmisin
Linkleri görüntüleyebilmek için Kayıt ol manız veya Giriş yapmanız gerekiyor.Anlayışınız için teşekkürler.!
Enemy olan karakterinizde bir animator controller yok hatanız ondan kaynaklı olabilir ama eğer detaylı yardım isterseniz özelden TeamVeawer discord veya skype verin yardımcı olayım.