Merhaba arkadaşlar birkaç gündür unity ile ilgileniyorum daha öncesinde de c# visual studio c++ python ve benzeri bazı yazılım dillerinde temel düzeyde kendimi geliştirmiştim. soruma geçim çok uzatmadan. internette bazı ders videoları var kodlarla ilgili karakteri hareket ettirme zıplatma şu bu evet bunları takip ederek yapıyorum ancak adam akıllı mantığını anlatan bir ders bulamadım malesef ve her seferinde aynı kopya kodu kullanmaktan sıkıldım hiç hoş bir durum değil duruma göre değiştirip değişik durumlara uyarlayamıyorum çünkü bunları. ders videolarının %99'unda ilerde bunu anlatacam diyip ilerde anlatılmıyor çünkü

rica etsem birisi bu durumu anlatabilirmi bu karakteri nasıl hareket ettiriyoruz. özellikle 2d oyunlarda şimdilik. örneğin android de "King Of Thieves" diye bir oyun var denedim ancak o oyunun hareket sistemini yapamadım. nasıl yapıcaz mesela onu. karakter aktif olarak sürekli bir yöne gidiyor eğer duvardan zıplarsa o tutunduğu duvarın zıttı yönünde tekrar zıplıyor gibi (anlatamadıysam bakarsanız enazından videolarına sevinirim) acaba anlatabilirmisiniz bu durumu çok teşekkür ederim şimdiden

iyi akşamlar iyi forumlar herkese.
Bu video hareket kısmını anlaman için yardımcı olur diye düşünüyorum:
Linkleri görüntüleyebilmek için Kayıt ol manız veya Giriş yapmanız gerekiyor.Anlayışınız için teşekkürler.!
Bu da zıplama videosu için:
Linkleri görüntüleyebilmek için Kayıt ol manız veya Giriş yapmanız gerekiyor.Anlayışınız için teşekkürler.!
(21-03-2018, Saat: 15:13)No_99 Nickli Kullanıcıdan Alıntı: Linkleri görüntüleyebilmek için Kayıt ol manız veya Giriş yapmanız gerekiyor.Anlayışınız için teşekkürler.!Bu video hareket kısmını anlaman için yardımcı olur diye düşünüyorum:
Linkleri görüntüleyebilmek için Kayıt ol manız veya Giriş yapmanız gerekiyor.Anlayışınız için teşekkürler.!
Bu da zıplama videosu için:
Linkleri görüntüleyebilmek için Kayıt ol manız veya Giriş yapmanız gerekiyor.Anlayışınız için teşekkürler.!
Cok tesekkurler mantigini kavradim cidden tam olarak tuş atama sistemini daha cok sevdim diger turlu neye etki ettigini bilmiyordum kafa karistiriyordu. Ancak ziplamada bir bug var akıcılık yok oyunumda cok mekanik yok sadece ziplama olayi akici ve seri olmali ancak şoyle oluyor yercekimi etkisi ile uzerine dustugu zeminler de calisiyor zipliyorum ama mesela zipladim duvara carptim o duvardanda ziplayabilmek istiyorum ama bunu tam algilamiyor. Sürekli space e bastigim zaman evet arada biryerde denk gelip ise yariyor falan ancak d ye basili tutuyorum zipliyorum havada ikende saga dogru hareket edip duvarla temas halinde olmama ragmen space e basinca %90 oranla ziplamiyor sans eseri ara ara zipliyor neden acaba ?? Bir fikriniz var mi ??
Oyundaki sahneyi görmem lazım wall jump olayı daha karmaşık bir şeydir. Oyununuz 2d ise yapımı kolaylaşıyor: duvara da tag ayarlarsınız ve o tag'a değdiğinde rigidbody'sindeki usegravity'yi kapatırsınız veya daha yavaş düşmesi için fixedupdate içine yukarı yönde rigidbody.force (
Linkleri görüntüleyebilmek için Kayıt ol manız veya Giriş yapmanız gerekiyor.Anlayışınız için teşekkürler.!) uygularsınız sürekli, böylece sanki yer çekimi daha az etki ediyor gibi gözükür. Boşluğa basar ise tekrar zıplar. Zıplama yönünü de ayarlayabilirsiniz diye düşünüyorum.
hepsini bir şekilde hallettim deneyerek (o yavaş düşme sürtünmeyi halletmeyi denemedim açıkcası yerçekimi için bir sürtünme özelliği vardır kodla uğraşmiyim boşa demiştim.) wall jump ı falanda hallettim ancak değişik buglar var. tahminimce bu benim yapma şeklimle alakalı. 2 tane collider var cismimde birisi is trigger halinde duruyor ve özelliklerin hepsini ontriggerstay2d olarak ayarlıyorum. 2 col. iç içe geçmişse zıplayabilsin falan filan diye. evet yan duvarlarada ayrı tag verdim duvardan zıplamayı da hallettim ama şöyle birşey tam köşede hem alt zemine hem duvara temas ediyor mesela karakter ozaman zıplamak uçmaya dönüyor çünkü 2 ayrı tag için olan zıplama kodu aynı anda aktive oluyor 2 if de kapsandığı için çok fazla zıplamış oluyor bu defada karakterim. bu tarz hatalar var. sanırım bunlar benim kullandığım yöntemlerin ilkelliği ile alakalı kendim birşeyler uyduruyorum kod olarak işe yarıyor ancak seri ve stabil olmuyorlar öyle ikende

) sürtünme olayınıda denicem ama önce şu hataları gidermek istiyorum. mesela tam köşede space e bastığımda diğer if leri görmesin ve sadece yukarı zıplasın havada sadece yan yüzeye temas halinde bir daha space e basarsam ozamanda o yüzeyden zıplasın şeklinde bunu ayarlamam lazım

)
if-else if şeklinde yapabilirsin o zaman.
(23-03-2018, Saat: 16:30)No_99 Nickli Kullanıcıdan Alıntı: Linkleri görüntüleyebilmek için Kayıt ol manız veya Giriş yapmanız gerekiyor.Anlayışınız için teşekkürler.!if-else if şeklinde yapabilirsin o zaman.
aa harbiden niye aklıma gelmediki :/ ifleri kontrol ederek gider ve kendisi duracağı mekanizmayı halletmiş olur kod çok teşekkür ederim.
Rica ederim, kolay gelsin.