Unity 3D TR Forum

Orjinalini görmek için tıklayınız: Aynı tür objelerin birbirinin içinden geçmesi, başka objeleri geçirmemesi.
Şu anda (Arşiv) modunu görüntülemektesiniz. Orjinal Sürümü Görüntüle internal link
Merhaba arkadaşlar,

Aynı tür objelerin( örneğin düşmanların ), birbirinin içinden geçebilmesini fakat başka objeleri geçirmemesini istiyorum, bu mümkün mü ?

Not: Collider'ini kapatmayı denedim, bu şekilde yaparsam, aynı anda farklı bir obje temas ederse onlar da içinden geçebiliyor, yani böyle olmasını istemiyorum.

Bunu isteme sebebim; 2d bir oyun yapıyorum, bir düşman önündekinden hızlıysa, onun arkasında takılıp kalıyor. Ben arkasına takılmayıp direk önüne geçmesini istiyorum. Ama bu sırada collider'ini kapatırsam, mermi'de içinden geçiyor, isabet etmiyor.


Güncelleme:

Problemi kendi çapımda çözdüm.

Çözüm: Birbirlerinin içinden geçmesini istediğim objeleri( yani düşmanları ) kinematic yaptım. İçinden geçmesini istemediğim obje ise ( yani mermi ) kinematic değil. Böylece düşmanlar birbirinin içinden geçiyor, mermi ise geçmiyor resim

Pek tag'a bağlı olmadı bu çözüm ama benim işimi gördü resim Başlığı ve konuyu güncelledim pek tag ile alakası kalmadığı için.

Not: Bu yöntemi kullanabilmeniz için birbirine temas eden her objede rigidbody olmalıdır.
(08-11-2019, Saat: 12:13)ManWalkinInRain Nickli Kullanıcıdan Alıntı: Linkleri görüntüleyebilmek için Kayıt ol manız veya Giriş yapmanız gerekiyor.Anlayışınız için teşekkürler.!Merhaba arkadaşlar,

Sadece aynı tag'daki objelerin birbirinin içinden geçebilmesini fakat başka objeleri geçirmemesini istiyorum, bu mümkün mü ?

Not: Collider'ini kapatmayı denedim, bu şekilde yaparsam, aynı anda başka bir obje temas ederse onlar da içinden geçebiliyor, yani böyle olmasını istemiyorum.

Bunu isteme sebebim; 2d bir oyun yapıyorum, bir düşman önündekinden hızlıysa, onun arkasında takılıp kalıyor. Ben arkasına takılmayıp direk önüne geçmesini istiyorum. Ama bu sırada collider'ini kapatırsam, mermi'de içinden geçiyor, isabet etmiyor.


Merminin colliderini aktif tut karakteririr colliderini deaktif yap mermi içinden geçer fakat update kullanıp tag algıladıgında istedigin işlemleri yaptırırsan oyuncu merminin içinden geçtigini anlamayacaktır
(08-11-2019, Saat: 14:56)mettleshade Nickli Kullanıcıdan Alıntı: Linkleri görüntüleyebilmek için Kayıt ol manız veya Giriş yapmanız gerekiyor.Anlayışınız için teşekkürler.!
(08-11-2019, Saat: 12:13)ManWalkinInRain Nickli Kullanıcıdan Alıntı: Linkleri görüntüleyebilmek için Kayıt ol manız veya Giriş yapmanız gerekiyor.Anlayışınız için teşekkürler.!Merhaba arkadaşlar,

Sadece aynı tag'daki objelerin birbirinin içinden geçebilmesini fakat başka objeleri geçirmemesini istiyorum, bu mümkün mü ?

Not: Collider'ini kapatmayı denedim, bu şekilde yaparsam, aynı anda başka bir obje temas ederse onlar da içinden geçebiliyor, yani böyle olmasını istemiyorum.

Bunu isteme sebebim; 2d bir oyun yapıyorum, bir düşman önündekinden hızlıysa, onun arkasında takılıp kalıyor. Ben arkasına takılmayıp direk önüne geçmesini istiyorum. Ama bu sırada collider'ini kapatırsam, mermi'de içinden geçiyor, isabet etmiyor.


Merminin colliderini aktif tut karakteririr colliderini deaktif yap mermi içinden geçer fakat update kullanıp tag algıladıgında istedigin işlemleri yaptırırsan oyuncu merminin içinden geçtigini anlamayacaktır

Merhaba, biraz daha detaylı açıklar mısınız acaba?

Problemi çözdüm.

Çözüm: Birbirlerinin içinden geçmesini istediğim objeleri( yani düşmanları ) kinematic yaptım. İçinden geçmesini istemediğim obje ise ( yani mermi ) kinematic değil. Böylece düşmanlar birbirinin içinden geçiyor, mermi ise geçmiyor Smile

Tag'a bağlı olmadı bu çözüm ama benim işimi gördü Smile

Not: Bu yöntemi kullanabilmeniz için birbirine temas eden her objede rigidbody olmalıdır.
(08-11-2019, Saat: 18:27)ManWalkinInRain Nickli Kullanıcıdan Alıntı: Linkleri görüntüleyebilmek için Kayıt ol manız veya Giriş yapmanız gerekiyor.Anlayışınız için teşekkürler.!
(08-11-2019, Saat: 14:56)mettleshade Nickli Kullanıcıdan Alıntı: Linkleri görüntüleyebilmek için Kayıt ol manız veya Giriş yapmanız gerekiyor.Anlayışınız için teşekkürler.!Merminin colliderini aktif tut karakteririr colliderini deaktif yap mermi içinden geçer fakat update kullanıp tag algıladıgında istedigin işlemleri yaptırırsan oyuncu merminin içinden geçtigini anlamayacaktır

Merhaba, biraz daha detaylı açıklar mısınız acaba?

Problemi çözdüm.

Çözüm: Birbirlerinin içinden geçmesini istediğim objeleri( yani düşmanları ) kinematic yaptım. İçinden geçmesini istemediğim obje ise ( yani mermi ) kinematic değil. Böylece düşmanlar birbirinin içinden geçiyor, mermi ise geçmiyor Smile

Tag'a bağlı olmadı bu çözüm ama benim işimi gördü Smile

Not: Bu yöntemi kullanabilmeniz için birbirine temas eden her objede rigidbody olmalıdır.

tam anlamıyla bunu anlatmıştım kolay gelsin Smile