08-11-2019, Saat: 12:13
Merhaba arkadaşlar,
Aynı tür objelerin( örneğin düşmanların ), birbirinin içinden geçebilmesini fakat başka objeleri geçirmemesini istiyorum, bu mümkün mü ?
Not: Collider'ini kapatmayı denedim, bu şekilde yaparsam, aynı anda farklı bir obje temas ederse onlar da içinden geçebiliyor, yani böyle olmasını istemiyorum.
Bunu isteme sebebim; 2d bir oyun yapıyorum, bir düşman önündekinden hızlıysa, onun arkasında takılıp kalıyor. Ben arkasına takılmayıp direk önüne geçmesini istiyorum. Ama bu sırada collider'ini kapatırsam, mermi'de içinden geçiyor, isabet etmiyor.
Güncelleme:
Problemi kendi çapımda çözdüm.
Çözüm: Birbirlerinin içinden geçmesini istediğim objeleri( yani düşmanları ) kinematic yaptım. İçinden geçmesini istemediğim obje ise ( yani mermi ) kinematic değil. Böylece düşmanlar birbirinin içinden geçiyor, mermi ise geçmiyor
Pek tag'a bağlı olmadı bu çözüm ama benim işimi gördü
Başlığı ve konuyu güncelledim pek tag ile alakası kalmadığı için.
Not: Bu yöntemi kullanabilmeniz için birbirine temas eden her objede rigidbody olmalıdır.
Aynı tür objelerin( örneğin düşmanların ), birbirinin içinden geçebilmesini fakat başka objeleri geçirmemesini istiyorum, bu mümkün mü ?
Not: Collider'ini kapatmayı denedim, bu şekilde yaparsam, aynı anda farklı bir obje temas ederse onlar da içinden geçebiliyor, yani böyle olmasını istemiyorum.
Bunu isteme sebebim; 2d bir oyun yapıyorum, bir düşman önündekinden hızlıysa, onun arkasında takılıp kalıyor. Ben arkasına takılmayıp direk önüne geçmesini istiyorum. Ama bu sırada collider'ini kapatırsam, mermi'de içinden geçiyor, isabet etmiyor.
Güncelleme:
Problemi kendi çapımda çözdüm.
Çözüm: Birbirlerinin içinden geçmesini istediğim objeleri( yani düşmanları ) kinematic yaptım. İçinden geçmesini istemediğim obje ise ( yani mermi ) kinematic değil. Böylece düşmanlar birbirinin içinden geçiyor, mermi ise geçmiyor

Pek tag'a bağlı olmadı bu çözüm ama benim işimi gördü

Not: Bu yöntemi kullanabilmeniz için birbirine temas eden her objede rigidbody olmalıdır.