Unity 3D TR Forum

Orjinalini görmek için tıklayınız: klonlama mantığı
Şu anda (Arşiv) modunu görüntülemektesiniz. Orjinal Sürümü Görüntüle internal link
instantiate ettiğimiz bir objeyi daha sonrasında üzerinde işlem yapmak üzere bir gameobject cinsinden değişkene atama sebebimiz anlamış değilim. neden direkt zaten aldığımız obje üzerinden işlem yapamıyoruz da bir değişkene atma ihtiyacı duyuyoruz?
Zaten aldığın obje üzerinden işlem yapabilirsin ancak bu işlem en fazla 1 satır ile sınırlıdır, örnek:
Kod:
Instantiate(...).gameObject.SetActive(false);
Eğer birden fazla işlem yapmak istiyorsan oluşturduğun objeye bir daha ulaşmak için bir değişkene ataman gerekiyor, şu şekilde yaparsan iki farklı objenin farklı değerlerini değiştirmiş olursun:
Kod:
Instantiate(...).gameObject.SetActive(false); //Bu oluşturduğumuz objeyi kapattık
Instantiate(...).gameObject.AddComponent(RigidBody); //Bu oluşturduğumuz objeye rigidbody ekledik
2 yeni obje değil de kapattığım objeye RigidBody eklemek için oluşturduğum objeye tekrar ulaşabilmem gerekiyor. Bu yüzden geçici olarak bir değişkene atıyoruz.