![]() |
Rigidbody Class Tanımı - Baskı Önizleme +- Unity 3D TR Forum (http://forum.unity3dtr.com) +-- Forum: Başlangıç (http://forum.unity3dtr.com/forum-baslangic) +--- Forum: Unity3D Giriş (http://forum.unity3dtr.com/forum-unity3d-giris) +---- Forum: Önemli Classes ( Sınıflar ) (http://forum.unity3dtr.com/forum-onemli-classes-siniflar) +----- Forum: Rigidbody - Rijit vücut (http://forum.unity3dtr.com/forum-rigidbody-rijit-vucut) +----- Konu Başlığı: Rigidbody Class Tanımı (/konu-rigidbody-class-tanimi.html) |
Rigidbody Class Tanımı - undefined - 05-05-2017 Rigidbody = Rijit vucüt (Rijit cisim); mühendislik terimi olarak hiçbir etkiye maruz kalmayan, sürtünmesiz ortamda, kuvvet ya da moment etkisi altında şekil değiştirmeyen, formunu koruyan cisimlere denir.Yani Unity3d fizik motoru barındıran bir oyun motoru.Fizik motoru demek karmaşıklık getiriyor olabilir aklımıza.Aslında basitçe şunu ifade edebiliriz , fizik motoru belli algoritmalar kullanarak bize objelerin fiziksel simülasyonlarını gerçekler.Bir topun bir eksende dönerek ilerlemesi fiziksel olarak ifade edilebildiğine göre , rijit bir nesneye bunları algoritmik olarak uyguladığımızda gerekli parametreler dahil edildiğinde ortaya simüle edilmiş fiziksel gerçeklik çıkmaktadır. Unity3d'de böyle bir bileşen bulunur . Objeler üzerinde rijit özellikler oluşturur.Fiziksel simülasyonlar meydana getirebilmek için bunlar gerekli.Az önce örneğini verdiğim topu hareket ettirmek için Unity'de rigidbody bileşeni şart ama buna ilaveten bir collider'ının olması da icap eder.Collider'da kabaca 'çarpıştırıcı' , çarpışmaları yakalayan farklı bir bileşendir.Fiziksel olarak objelerin hareketini rigidbody bileşeni , hareketleri esnasında etki ve tepkileri collider(çarpıştırıcı) sağlar. Unity kendi Linkleri görüntüleyebilmek için Kayıt ol manız veya Giriş yapmanız gerekiyor.Anlayışınız için teşekkürler.! şu şekilde ifade etmiş ; Alıntı:Nesnenin konumunun fizik simülasyonu yoluyla kontrolünü sağlar. |